[Gelistirici] PiSi DB

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
15 Eki 2006 Paz 13:19:38 EEST

15 Eki 2006 Paz 09:15 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:

> profilleme ve kod değiştirme girişiminde bulundum, bu işlemin tüm
> zamanının %76'sını search veritabanını doldurmak,

Bana bunun daha detaylı profilini çıkarsana. Ben şu lowly_python
fonksiyonundan şüphe ediyorum. Eğer tokenize ve lowly ciddi zaman harcıyorsa
2-3 kat optimize edebilirim api bozmadan.

> ~%10-%15'lik kısmını
> xml'de her eleman için tekrar bir dom tree oluşturmak

AutoPiksemel'e (ismail.py içindeki) geçiş bunu çok hızlandıracak, lakin 1.1
için fazla büyük bir değişiklik.

> revdep hesaplama işini
> buildfarm'a yıkmaya ne dersiniz?

Bence yanlış olur. Hesaplama gücü, network bandwidth'inden daha rahat
harcanabilir bir kaynak. Ayrıca Pardusmanda nerdeyse realtime
hesaplanabiliyor bunlar. DB de koca koca objeleri kullanmak yerine, daha
efektif bi tasarım yaptığımızda bu da hızlanacaktır. Faik'e katılıyorum, post
1.1.