[Gelistirici] PiSi DB

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
15 Eki 2006 Paz 11:14:23 EEST

15 Eki 2006 Paz 09:15 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Selamlar;

Selam,

> Search kısmını sadece commentout etmek bende bu süreci 1 dakika 24
> saniyeden 11 sn'ye çekiyor (index'i download etmek dahil), revdepleri
> hesaplatmamak ise ~10sn'ye yakın bir kazanç sağlıyor.

Ne yazık ki bunları ben de görmüştüm. :( Gaza gelip, pisi-db branch'ı
oluşturdum ama sonra vakit bulamadım.

> ama index'i zaten buildfarm
> oluşturuyor, işlenmiş bir index'i db güncellerken tekrar işleyip bundan
> birşeyler daha hesaplamak bana pek anlamlı gelmedi,

5 -10 bin paketlik koca bir veri tabanımız olsa ve index'de tek bir
paket güncellense bu index'e bakarak tüm veri tabanını yeniden inşa
ediyoruz şu haliyle. Bir şekilde aldığımız index ile mevcut db mizdeki
index'in farkını anlayıp db'yi update edebilmek mümkün olabilir mi acaba?

rebuild-db içerisinde paket veri tabanları sonrasında depo index
veritabanları zaten sil baştan oluşturuluyor ciddi bir problem durumunda.

Hani yapılabilirliği ve sağlıklı olabilirliği konusunda kesin bir fikrim
olmamakla beraber, bir fikir sadece.

> revdep hesaplama işini
> buildfarm'a yıkmaya ne dersiniz?

Bence bu işi 1.1 sonrasında yapacağımız db hızlandırma çalışmaları içine
alalım.

- Faik