[Gelistirici] Bugzilla çevirilerini kim yapıyor?

Koray Löker loker at pardus.org.tr
6 Eki 2006 Cum 12:52:50 EEST

Selam,

Hatırlatıp iyi etmişim, bu konuda konuşulacak ne çok şey varmış. Ayrıca
hani "bir dağıtım tecrübesi..." derken bu listenin arşivleri çok insana bir
sürü konuda yol gösterebilir, hata takip sisteminde neye bakmak gerekir de
bunlardan biri olarak bir çok yönüyle tartışılmış oldu... Sevindim vallahi..

Gürer'in bahsettiği iş ayrımı babında kullanılabilecek bir araç sürüm
notlarını vs. de otomatize edebileceği ve hangi sürümlerde nasıl özellikler
eklendiğini göstermek, paylaşmak açısından hoş olacaktır. Bugzilla bunların
anlaşılabilmesini gerçekten imkansız hale getiriyor.

Bunun dışında Trac bir şey getirmediği gibi en az bugzilla kadar da
uğraştırabilir belki o açıdan mantıksız bir öneri, Jira'ya bakamadım (baksam
da nereye kadar...)...

Bir de vaktiyle KDE bugzilla'sının kullandığı temanın hata girişinde
kullanıcıyı çok iyi yönlendirdiğinden bahsetmiştik, ama sürüm yenileneceği
için entegrasyonunu ertelemiştik, tekrar değerlendirsek mi?

ve son olarak Ahmet'in (ne iyi edip) hatırlattığı bir de çok dil desteği
ihtiyacımız var.

Hollandalı gönüllü grubumuzun çabaları yakında başka geliştiricilerin de
aramıza katılmasını sağlayacaktır diye düşünüyorum. Hata takip sistemini
onların da katkısına açmak işimize yarayabilir. Hatta eğri oturup doğru
konuşalım, Türkçe hata takip sisteminden kırk kere daha çok işimize
yarayacaktır.

Tartışmayı biraz da bu eksene çeksek mi hakikaten?

--
Koray Löker
/// Özgür işletim sistemi: http://www.pardus.org.tr ///