[Gelistirici] /etc/skel

Koray Löker loker at pardus.org.tr
25 Kas 2006 Cmt 09:40:22 EET

Merhaba,

25 Kas 2006 Cts 01:28 tarihinde, Mehmet D. Akın şunları yazmıştı:
> olurlar, Kickoff temel bazı GUI hataları taşıyor bence. search haricinde
> ne getirisi var anlamış değilim..
Evet, hala benim gördüğüm kadarıyla iki çok ciddi sorunu var (başka ufak tefek
iyileştirmelerin öncesinde), ama biri Pardus'un her yanında olayın doğası
gereği yaşadığımız bir sorun: davranışların değişken olması (tıklayacak
mıyız, tıklamayacak mıyız belli değil), diğeri de menü tablarının focus
almalarının biraz sorunlu olması... Bu ikincisi biraz kullanışa engel, ama
kalanı bence kullanıcıyı hayattan soğutmaz...

Aslında ben de ilk tartışmalarda tamam içinde gelsin, isteyen açsın, gerçi
öyle olursa kimse açmaz demiştim (senin ön tanımlı esastır paragrafınla
tamamen aynı şekilde..) sonra bu hataların varlığını ve mevcut menünün
hantallığını, kendi içinde çok da işlevsel olmayışını ve insanların hala o
menüyü görüp onu de-facto bir işleyiş kabul etmesi halini daha olumsuz
bulduğumu düşündüm...

Konu gene açılınca da kickoff'u inatla ve ısrarla destekleyenler arasına
katılayım dedim...

Search dışındaki özellikler: En azından k.ç.mıza başımıza sürer hale
geldiğimiz sekme olayını bir de menüye koymak bile "pardus, sekme sever,
çünkü kalabalık değil düzen, organizasyon sever" şeklinde bir mesajı
kullanıcıya bir kere daha vermek demek, davranış tutarlılığı açısından makul
bir pazarlık demek...

Öte yandan kabul, yer değiştirmeye ve insan algısını sanal bir alanda takip
etmeye göre kurgulanmış bir menü hani MacOSX'te belki daha anlamlı olur,
onların dizin tarama yapıları da (iPod tekerleği ile kullanılacak şekilde)
böyle tasarlanıyor, bizde biraz "fazla" gelebilir o fiyuv fiyuv diye kayan
menüler... ama "yıl 2006, bakın bu da mümkün" deyip, "beğenmediyseniz sağ
tuş..." bence bu kadar temel bir konuda işler...

XP yeni menü/eski menü olayını yaptı, kimsenin de "denyolar bir menü yapmış,
hiç olmamış" gibi bir tartışmaya girdiğini hatırlamıyorum, işin ilginci
kullanan arkadaşlarım hakikaten yarı yarıya denebilecek oranda klasik ve yeni
menü şeklinde ayrılmış durumda... Biraz onu düşünerek "ön tanımlı esastır,
ama menüde belki bu durum kırılabilir" diye düşündüm...

Aslında bunu şöyle yapabilirdik, kaçtı o tren.. Sait Faik böyle çıkardı,
herkesten denemesini isterdik, bakardık itirazlara, başa çıkılmayacak gibiyse
vazgeçerdik.

Aslında hala kdebase güncellemesi yapıp dağıtabiliriz... Muhtemelen 100'den
fazla geri bildirim alabiliriz sadece güncellemeyle... Ek bir emek harcamadan
nahbilimsel ama pratik bir kullanışlılık testi denemiş oluruz...

--
Koray Löker
/// Özgür işletim sistemi: http://www.pardus.org.tr ///