[Gelistirici] /etc/skel

"Mehmet D. Akın" mdakin at uludag.org.tr
25 Kas 2006 Cmt 01:28:02 EET

Koray Löker wrote On 24-11-2006 11:51:
> 24 Kas 2006 Cum 00:21 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:

> Kaptan'a sormasak bile sürüm notlarında "yenilikçi bir menü tasarımı, deneyin,
> beğenmezseniz sağ tuşla alışık olduğunuz eski menüye dönebilirsiniz" yazarız.
> Ahmet amca bile bunu anlar diye tahmin ediyorum. Ki Kaptan güzel fikir,
> sadece onun ÖSS düzenler hale geldiği bir durum canlandı gözümün önünde,
> içimden bir ses de sürüme öyle bir Kaptan yetişmeyeceğini düşündürdü...
> Hayırlısı...

Hayır azizim, asıl olan öntanımlı seçenektir. Daha önce de defalarca
başka projelerde denendi bu, insanların %90'ı kendilerine sunulan
seçenekleri denemeye zahmet etmezler, ne sunulursa onu kullanırlar.
Beğenmeyince de surat ekşitip söverler, dokunmak istemezler.
> Kickoff'un konsept tasarımcısını yıllardır takip ve takdir ederim... Bence bu
> tip yenilikler kullanıcı önüne atılmadıkları müddetçe güdük ve kullanışsız
> algılanmaya mahkum kalırlar, kullanıcı eleştirileri ile de pişerler...

Ben de yıllardır kendimce GUI'lerin evrimini izlemeye çalışıyorum , Eğer
kullanıcılara gerçekten iyi bir şey sunarsanız severler ve adapte
olurlar, Kickoff temel bazı GUI hataları taşıyor bence. search haricinde
ne getirisi var anlamış değilim..
> Bizim de sonuçta eli yüzü düzgün eleştirileri toplayıp SuSe'de bu işle ilgili
> geliştiricilere mail atabilmek gibi bir olanağımız var çok şükür. Böylece
> belki düşündüğümüzden çok daha hızlı biçimde Görkem'in, Mehmet'in
> eleştirilerini yumuşatan, dönüştüren bir yapıya kavuşma ihtimalimiz olur.

Eleştiriler iletiliyor ama usability listelerinden takip ettiğim kadarı
ile GUI geliştiren ekipler bu tür dış eleştirileri pek iplemiyorlar.
bir iki istisna (Kpdf?)  hariç KDE ekibi hala "Bloated mess" yaklaşımını
severek uyguluyorlar.
> En nihayetinde kullanıcılara 5. Boyut falan tanımlayıp feleklerini falan da
> şaşırtmayacağız ya, biraz alengirli bir deneme yapmış olacağız, bir tuş
> hareketiyle de bundan vazgeçebilecekler...
>
> Go, go, go! diyorum...

Please dont go diyorum :) Elimizdeki menüyü biraz adam edip
sadeleştirsek daha iyi olur bence . ikonlarımız gördüğüm kadarı ile
sadece kickoff'un kullandığı boy için elle düzeltilmiş, hala uygulama
isimlerinin bazıları çorba durumda,vs.  (bilinen başka buglar..)

Yanlış anlaşılmasın, yeni bir yaklaşımı ben de isterim, bu windows
kırığı menü stilinin de çok sorunları var ama önereceğimiz çözümün
insanları rahatlatması lazım.. kastırması değil.

Benden 4 krş daha.
Mehmet