[Gelistirici] Müzik CD'si takınca görülen davranış

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
16 Kas 2006 Per 20:49:23 EET

16 Kas 2006 Per 20:38 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:

> Çok basit bir deneme yaptım, bir şarkının tümünü çalarak. digitalPlayback
> kullanmadan kscd'nin cpu kullanımı en fazla %0.5 oluyor. digitalPlayback
> kullanıldığında ise cpu kullanımı en fazla %0.7 oluyor. (AMD Sempron 2500+)

Çağlar yanlış kaynağı karıştırmış sanırım. CPU yükü için fazla bir neden yok,
sonuçta PCM veri geliyor CD'den, direk ses aygıtına gönderiliyor, bir
decoding yok arada.

Öte yandan bunun fazladan bir IO yaratıyor olması lazım. CD kalitesi için
44000 (44kHz) * 2 (16bit) * 2 (stereo) byte data okunuyor olmalı saniyede.
IDE bus'ını bu kadar bağlayacak yani. O sıradaki harddisk okumayı da (IDE
chipsetine, anakarta vs bağlı olarak) yavaşlatabilir. Bunu ölçüp karar vermek
lazım.