[Gelistirici] Müzik CD'si takınca görülen davranış

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
16 Kas 2006 Per 20:14:09 EET

16 Kas 2006 Per 20:49 tarihinde, Gürer Özen şunları yazmıştı:
> 16 Kas 2006 Per 20:38 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:
>
> Çağlar yanlış kaynağı karıştırmış sanırım. CPU yükü için fazla bir neden
> yok, sonuçta PCM veri geliyor CD'den, direk ses aygıtına gönderiliyor, bir
> decoding yok arada.
>
> Öte yandan bunun fazladan bir IO yaratıyor olması lazım. CD kalitesi için
> 44000 (44kHz) * 2 (16bit) * 2 (stereo) byte data okunuyor olmalı saniyede.
> IDE bus'ını bu kadar bağlayacak yani. O sıradaki harddisk okumayı da (IDE
> chipsetine, anakarta vs bağlı olarak) yavaşlatabilir. Bunu ölçüp karar
> vermek lazım.

Evet, asıl sorun bu. Yeni makinelerde pek sorun değil ama Pentium 3 / eski P4
makinelerde sağlam yoruyor ide bus'ı - P3 866 / 512 MB RAM / i815 chipsetli
bir makinede farkı görebiliyorum.

Minimum donanım req.lerimiz Pentium 3'u kapsıyorsa hala, oyum analog çalmanın
öntnımlı olmasından yana.
--
Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>

... There is no problem which cannot be solved with a sufficiently long
    filename. - akpm