[Gelistirici] xmill v.s bzip2 || gzip

Barış Metin baris at pardus.org.tr
27 Mar 2006 Pzt 22:22:47 EEST

Pazartesi 27 Mart 2006 23:10 tarihinde, Eray şunları yazmıştı:
> Fazla ayrinti olmasindan dem vurdum Baris, hepimiz turlu ozellikleri
> tartisiyoruz yoksa, haklisin. Ben ya 7zip ya da xmill kullanacaktim, xmill
> daha iyi sikistirdigi icin onu sectim. Bu ozellik de, bildirilmis bir hata
> uzerine gelistirildi, ondan once de acik acik tasarimi uzerine konusuldu.

Evet, aslında yetişebildiğimiz oranda ayrıntılı oluyor tartışmalar. PiSi daha
önce de söylendiği gibi merkezde bir yazılım olduğu için bu tartışmalara en
çok konu olan projemiz.

> Gelistirmesi bittikten sonra yok onu sil bir daha yap benim calisma tarzima
> pek uymuyor, rahatsizligim da oradan. Ve gercekten bundan onemli konular
> oldugunu dusunuyorum, dedigim gibi pisi archive formati basta olmak uzere.

Benim gözlemlediğim kadarı ile her projede bu böyle oluyor. commit öncesinde
veya sonrasında kod üzerine tartışılıyor. Çok yanlış bir yöntem olmasa gerek,
bir ucundan yakalıyor insanlar...

> Firefox .xmi dosyasini acmasa ne oluyor, anlasam? Koyariz gerekiyorsa
> uzantinin karsiligi birsey acar firefox. Ama ben web browser'la ilgili bir
> is yapmamistim.

Firefox'u bir örnek olarak vermiş anladığım kadarı ile Çağlar. Fakat bence de
asıl konu o değil, gerekli olmadığı düşünülen bir bağımlılık var ortada. Asıl
konu bu değil mi?

> PS: xmill'in bir takim ilginc ozellikleri var daha da iyi oranlar elde
> etmeyi saglayabilecek zamaninda ufak bir makalesi vardi onu okumustum,
> uzerinde ne yapilabilecegini de gormek istiyorum, evet.

Nasıl özellikler? Şu anda gözlemleyebildiğimiz 30K kazanç dışında Python
içerisinden hazır kullanabileceğimiz bir diğer alternatife avantajı var mı?

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin