[Gelistirici] xmill v.s bzip2 || gzip

Eray eray at uludag.org.tr
27 Mar 2006 Pzt 23:47:30 EEST

Pazartesi 27 Mart 2006 22:22 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:
> Nasıl özellikler? Şu anda gözlemleyebildiğimiz 30K kazanç dışında Python
> içerisinden hazır kullanabileceğimiz bir diğer alternatife avantajı var mı?

Merhaba Baris,

Kusura bakma bu konu biraz uzadi. 30K ama ne 30K Baris :) Insanlar kac kere
kullanacaklar bunu (teoride sinirsiz), bu yuzden mutlak sikistirma oranina
oncelik vermeye calismistim. Gonul ister ki hicbir bagimlilik olmasin. Ben
acikcasi bunun cok buyuk bir program olmadigini dusundum, su anda da bana
buyuk gozukmuyor.

Lakin, xmill'in compile edilince biraz sismis oldugunu goruyorum, bunun da
sebebini su anda bilmemekle birlikte bu kadar cok source var mi icerisinde
diye dusunuyorum. Buna bir bakarim.

Bir defa su anda kullandigimiz versiyonunun arsivinde gereksiz binary'ler vs.
var, eminim turlu boyut optimizasyonlari mumkundur. Caglar'in (hakli)
endisesi boyut ile ilgili, bu yuzden sadece xcmill ve xdemill binarylerini
bir pakete ayirmayi xmill paketinin gelistiricisine onerebiliriz. Benim
acimdan su anda bu en iyi yol, ayrica daha kucultmeyi saglayacak birsey var
mi, ona da bakmayi isterim yahut xmill ya da kardes projelerden lisansi uygun
olup da daha gelismisi varsa upgrade olalim, ama benim gonlumde bir xml
compressor'i kullanmak yatar. Zaten xmill de kendi icerisinde bzip2 kullanir.
Icinde bir tane de arithmetic encoder var, ama beni sasirtan bicimde iyi bir
sonuc vermedi.

Daha genel endise olan, pisi mumkun oldugunca az boyutta dis bagimlilikla
gelsin, buna da katiliyorum, zaman icinde bu yonde guzel gelismeler de
katedecegiz diye umuyorum. Bununla ilgili bir iyilestirme girebiliriz, ama
simdilik yaptigim seyi bozmayayim diye rica ediyorum.

Saygilar,

--
Eray