[Gelistirici] Re: [Uludag-commits] r6535 - repos/pisi-x/src

Ismail Donmez ismail at pardus.org.tr
16 Mar 2006 Per 19:57:31 EET

Perşembe 16 Mart 2006 19:28 tarihinde, Eray Ozkural şunları yazmıştı:
> demin ozel olarak bir cache mekanizmasi uretmeye
> calismamak gerektigini bunun dogru yolunun gereksiz
> db lookuplarini ilk basta yapmamak oldugunu soylemistim
> ama sanirim umursamadin?
>
> lutfen db'yi cache etmeye calistigin yeri cikarir misin,
> tekrar tekrar yapman gerekiyor db lookup'lari, yalniz db
> lookup'larini ilk basta gerekmedikce yapmaman gerekiyor yani bir
> paket secilmedigi muddetce onu lookup etmezsen en
> efficient yolu budur, lazy access yapmak lazim yani database'e
> bir de gereksiz database'lere hic erismemek lazim.

> [...]

Orada yaptığı bir database'den birşey okunmak istendiyse daha önce cache'de
var mı diye bakıyor ve databaseDirty flag False mu diye bakıyor ona göre
işini yapıyor. Yani gereksiz yere cachelemek için database okuduğu falan yok.

P.S: http://www.catb.org/jargon/html/T/top-post.html

--
An eye for eye will make the whole world blind -- Gandhi