[Gelistirici] Re: [Uludag-commits] r6535 - repos/pisi-x/src

Eray Ozkural eray at uludag.org.tr
16 Mar 2006 Per 19:50:59 EET

Eray Ozkural wrote:
> efficient yolu budur, lazy access yapmak lazim yani database'e
> bir de gereksiz database'lere hic erismemek lazim.

Biraz aciklama yapayim sonra sifreli konustu anlasilmadi demeyin :)

Furkan da sormustu database'in calismasi ile ilgili guzel sorular hic
dogru durust yanit veremedim.

1) Berkeley DB embedded bir db oldugu icin caching mekanizmasinin
oldukca hizli isleyecegini dusunuyorum. Cache'e verdigimiz memory'i
arttirmayi denemedik henuz. Consecutive access'lerde performansi
arttiracaktir berkeley db'nin page cache'leri.

2) packagedb sanirim pickling overhead'i sebebiyle cok hizli calismiyor,
en iyi cozum o yuzden packagedb'ye component/paket agaci yuklenirken HIC
erisim yapmamak. Bu cok hizlandiracaktir pisi-kga'yi.  Ve tam olarak bu
sebepten Mehmet'in cep yapalim onerisin gecersiz oldugunu soylemistim.
Gelistirdigim baska bir programda JDBC uzerinden uzaktaki postgresql
db'lerine erisen bir appliction server icin ornegin, cache guzel bir
cozumdu, ama burada mantikli oldugunu sanmiyorum, hem de baska turlu cok
daha buyuk hizlanmalar katetmek mumkunken. Eger istersen bunun icin bir
hata yarat, ben duzeltirim.

Saygilar,

--
Eray