[Gelistirici] programming.libs nedir?

Eray Ozkural eray at uludag.org.tr
14 Mar 2006 Sal 19:40:52 EET

Barış Metin wrote:
> Salı 14 Mart 2006 17:43 tarihinde, Eray Ozkural şunları yazmıştı:

> Burada şöyle bir sorun yok mu? Eğer başka bir paketi derlemek için gerekli bir
> kütüphane ise bu zaten programcılar için olan bir kütüphanedir. Sonuç olarak
> bağımlı (kütüphaneye bağımlılığı olan) paket içerisindeki yazılım da bir
> programcı tarafından o kütüphane kullanılarak yazılmış bir yazılım.
> programming.libs altındaki kütüphanelerin de hepsi bunun için header
> dosyalarını yanında getiriyor.
>
> Bu yüzden kütüphanelerin bir arada durması bana mantıksız gelmiyor. Ama
> [...]

Her kutuphane programcilar icin yazilmistir, ama sonra yazdiklarima bakarsan
programming.libs icin ayri kriterler soyluyorum. *Biz* neden koyuyoruz
bu paketi
sisteme? Programcilar icin mi, yoksa bagimlilik saglamak icin mi? Ikinci
tur olanlarini
ozellikle bagimliligini saglamak icin bulunan paketin yanina ilistirmistim.

Daha sonra da soyledigim gibi (eger gerisini okursan) top-level bir
component'a
koyulmalari daha dogru olur "libraries" gibi programming.libs'den ziyade.

Cunku header dosyalarindan ibaret degil kutuphane paketleri, bizim icin
asil onemli
olan sey cogu zaman link edilen shared objectler....

Ayrica bir "library" diye category'miz var, neden?

Butun library'ler ayri bir component altina gitmeli diye birsey yok,
aslinda bu
yanlis bile, cunku library'ler sadece UI'i olmayan programlar....

Ideal olarak her paket bir alt-sistem belirtmeli, bir alt sistem de,
kitapliklar, cli
ve gui app'leri, daemonlar vs. icerebilir.

applications.multimedia ornegin tam olarak boyle bir yer.

multimedia islevi saglayan ve ayni component'daki paketler tarafindan
kullanilan
ivir zivir paketlerin yeri burasidir bence.

Bir daha soyleyeyim, programming.libs butun kutuphanelerin koyulacagi
bir yer
degil.

Saygilar,

--