[Gelistirici] programming.libs nedir?

Barış Metin baris at pardus.org.tr
14 Mar 2006 Sal 18:54:05 EET

Salı 14 Mart 2006 17:43 tarihinde, Eray Ozkural şunları yazmıştı:
> Diger paketleri derlemek icin *degil* de, ozel olarak
> *programcilar* icin olan library'ler buraya gidiyor.
> Bizdeki cogu library, sadece diger paketleri derlemek
> amaciyla kullaniliyor, bunlarin derlenmesi icin konuldugu
> bilesende kalmasi faydalidir, cunku bilesen tanim geregi
> bagimliliklari da (bir dereceye kadar)
> toparlayan bir nesne.

Burada şöyle bir sorun yok mu? Eğer başka bir paketi derlemek için gerekli bir
kütüphane ise bu zaten programcılar için olan bir kütüphanedir. Sonuç olarak
bağımlı (kütüphaneye bağımlılığı olan) paket içerisindeki yazılım da bir
programcı tarafından o kütüphane kullanılarak yazılmış bir yazılım.
programming.libs altındaki kütüphanelerin de hepsi bunun için header
dosyalarını yanında getiriyor.

Bu yüzden kütüphanelerin bir arada durması bana mantıksız gelmiyor. Ama
programming.libs altında bir dallanmaya gidilmesi iyi olur tabi.

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin