[Gelistirici] Pisi-kga'nın yetersiz sabit disk alanı olduğunda davranışı

Gürer Özen gurer at uludag.org.tr
3 Mar 2006 Cum 10:12:14 EET

Cuma 03 Mart 2006 00:25 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:

> Sabit disk dolmaya baslarsa diye yazilimlarin tek tek disk bos mu diye
> kontrol etmeleri mantikli gelmiyor bana. Illa bu tip on uyari sistemi
> olacaksa, sistem genelinde olmasi mantikli degil mi?

Değil, çünkü ihtiyaç genel bir şey değil. Video editlemek için 4gb boş yere
ihtiyacım olabilir ama eject pakedini kurmak için 100kb yeter de artar bile.
Ya da tetex kurmak için 200mb gerekebilir ama ben tetex kurmayacaksam hiç
bişi gerekmez.

> Yani disk dolulugunu genel olarak kontrol eden bir programcik olur, %n'e
> ulastigi zaman doluluk orani, bir uyari cikartir kullanicinin karsisina.

Bunlar çok rahatsız edici şeyler.

En genel ve işe yarar tasarım kuralı:
Whereof one cannot speak, thereof one must not speak.
-- wittgenstein

Yani diyor ki amca, kullanıcıya önemli bişi demeyeceksen, popup mopup çıkartıp
adamın işini bölme.

Pisiye bir silme ayarı konulması da aynı derece yanlış bir yol. Görkem, hiç
uğraşma bence onla. Kim nerden bilecek dosyaları saklasın mı silsin mi.

Nasıl çözeriz diyorsanız, paket için yer lazım olduğunda eski paketler oldest
first gibi bir yaklaşımla yeterli yer açılana kadar silinir. Burada bir şey
sormaya gerek yok, adam zaten yeni pakedi kur demiş, bu isteği yerine
getirmek için gerekeni yapmalı pisi.

Yeterli disk alanı olduğu sürece bu paketler silinmemeli, çünkü xdelta için
gerekli.

Yani tamamen otomatik verilebilecek bir karar var ortada.

Bu temizleme işini çomar üzerinden genelleştirebiliriz bu arada, silebileceği
şeyler olan her paket bir çomar cleanup metodu içeren bir betik verir. Mesela
pisi eski paketleri silebilir, bazı programlar /tmp içinde oluşturdukları
kullanılmayan şeyleri silebilir vs. Ama bu öncelikli değil.