[Gelistirici] Pisi-kga'nın yetersiz sabit disk alanı olduğunda davranışı

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
3 Mar 2006 Cum 12:15:04 EET

Merhaba;

Cum 03 Mar 2006 10:12 tarihinde, Gürer Özen şunları yazmıştı:
> En genel ve işe yarar tasarım kuralı:
> Whereof one cannot speak, thereof one must not speak.
> -- wittgenstein
>
> Yani diyor ki amca, kullanıcıya önemli bişi demeyeceksen, popup mopup
> çıkartıp adamın işini bölme.

Evet mumkunse pop-up cikarmayalim. :-)

> Nasıl çözeriz diyorsanız, paket için yer lazım olduğunda eski paketler
> oldest first gibi bir yaklaşımla yeterli yer açılana kadar silinir. Burada
> bir şey sormaya gerek yok, adam zaten yeni pakedi kur demiş, bu isteği
> yerine getirmek için gerekeni yapmalı pisi.

+1;

> Yeterli disk alanı olduğu sürece bu paketler silinmemeli, çünkü xdelta için
> gerekli.

Evet, fakat bu yeterli disk alanindan ne anlamaliyiz? Onbellek dizininin
maximum boyutu hakkinda bir ayar koysak/yapsak/hesaplasak ? Diskin dolmasini
bekleyince pisiden baska yerde de sorunlar cikiyor : Cok dolu dosya
sistemleri bos dosya sistemlerine gore bariz daha dusuk performansla
calisiyor. -Cok doludan kastim %90+.

Ozetle, max_pisi_cache_size = 1000M (atiyorum) gibi bir ayarimiz olsun, son
kullanicinin gozune sokulmasina da cok gerek yok diyorum.

--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693