[Gelistirici] Re: [paketler-commits] r4898 - pardus-devel/applications/science/electronics/ktechlab

Furkan Duman coderlord at gmail.com
1 Mar 2006 Çar 17:38:47 EET

Merhaba,

2006/3/1, S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr>:
> Pisi paketi yapmak için guru olmak gerekmiyor ama paketin sorumluluğunu almak
> için _ilgili_ olmak gerekiyor. Nasıl mı?
Söylediğin herşeye sonuna kadar katılıyorum. Haklısın...

> Geliştiriciler SVN hesabı isterken bir geliştiricinin sorumluluklarının ne
> olduğunu okuyup, kabul ettikleri varsayılarak bu sorumluluğu alıyorlar. Eğer
> 30 paket için bu sorumluluğu alamıyorum diyen varsa 5 paket yapar ama
> paketlerin de arkasında durur.
>
> Sakın üzerine alınma emin ol sana falan söylemiyorum, yanlış anlaşılmaları
> ortadan kaldırmak ve yeni depo belgesinde daha açık ifadeler kullanabilmek
> için yazıyorum bunları ama geliştirici demek ağır bir yük altına giren adam
> demek diye düşünüyorum.

Üzerime de hiç alınmadım. :P Bu işe başlarken yaptığım paketler
hakkında hakikaten çok birşey bilmiyordum. Ancak zaman içinde ben de
listeleri takip etmeye, güncelleme çıkmış mı diye bakmaya, güvenlik
açığı var mı diye izlemeye başladım. :) Paketi yapınca sorumluluğu
alıyorsunuz otomatik olarak. Çünkü bu projeye karşı ve gönderdiğim
paketlere karşı kendimi sorumlu hissediyorum.

> Bu tür konularda kim ne yapar, nasıl yapar gibi şeyleri belgelerde daha açık
> yazmalıyız sanırım.
Ben boşuna arada "Depo belgesi nerede kaldı?" diye söylenmiyorum. :D