[Gelistirici] Re: [paketler-commits] r4898 - pardus-devel/applications/science/electronics/ktechlab

S.Çağlar Onur caglar at uludag.org.tr
1 Mar 2006 Çar 17:25:55 EET

Çarşamba 1 Mart 2006 16:33 tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Buna katılmıyorum. O halde benim hiçbir paketi yapmamam gerekirdi.
> Çünkü şu ana kadar yaptığım hiçbir paketi tam olarak bilmiyordum. Pisi
> paketi yapmak için guru olmak gerektiğini zannetmiyorum. Zaten sizler
> bu sistemi bunun için tasarlamadınız mı? Kaldı ki sizler resmi Pardus
> geliştiricileri, yaptığınız her paketi biliyor muydunuz?

Pisi paketi yapmak için guru olmak gerekmiyor ama paketin sorumluluğunu almak
için _ilgili_ olmak gerekiyor. Nasıl mı?

Atıyorum Gnupg paketini yapıyorsan gnupg-devel listesini almalısın,
gnupg-announce listesini düzenli takip etmelisin böylece güvenlik
güncellemeleri ve yeni sürümlerini takip edebilirsin. Diğer dağıtımlar gnupg
paketine ne yama yapıyor, ne değişiklikleri var diye takip etmelisin.
Uluzilla'ya rapor edilen sorunları çözmeden önce Gnupg bugzillasına bakmalı
ve benzer sorunlar var mı, nasıl çözülmüş. çözülmemiş mi diye araştırmalısın,
sorunu çözemediğin zaman gnupg listesinden yarım istemelisin. Gnupg koduna
müdahale edebilmeli ve kod ile aşina olmalısın.

Siz yapıyormusunuz diye soruyorsan evet geliştiriciler olarak yaptığımız
paketlerin %90'ının ne olduğunu, kodunun neye benzediğini biliyoruz ve bu
sebeple hergün ~3000'den fazla liste e-postasını okuyup takip ediyoruz. Her
yeni dağıtımı deniyoruz, paketlerini inceliyoruz v.s v.s.

Devel deposunda şu an 800'ün üzerinde paket var, sadece bir kde uygulaması
için kde.configure/kde.make/kde.install yazarak paket yapılıyor ne kolay diye
paket yapılmaz/yapılmamalı. Bugün 800 paketi takip etmek kolayken yarın bu
paket sayısı 2000 olduğunda içinden çıkılamaz durumlara gitmek çok olası.
Paket sayısını paket geliştiricisi sayısı ile doğru orantılı şekilde
arttırmalıyız, 20 adam 2000 paket ile işler olması gerektiğinden kat ve kat
daha zor/karışık olacaktır, sorunlara müdahele etme zamanımız, şansımız,
azmimiz düşecektir.

Geliştiriciler SVN hesabı isterken bir geliştiricinin sorumluluklarının ne
olduğunu okuyup, kabul ettikleri varsayılarak bu sorumluluğu alıyorlar. Eğer
30 paket için bu sorumluluğu alamıyorum diyen varsa 5 paket yapar ama
paketlerin de arkasında durur.

Sakın üzerine alınma emin ol sana falan söylemiyorum, yanlış anlaşılmaları
ortadan kaldırmak ve yeni depo belgesinde daha açık ifadeler kullanabilmek
için yazıyorum bunları ama geliştirici demek ağır bir yük altına giren adam
demek diye düşünüyorum.

Bu tür konularda kim ne yapar, nasıl yapar gibi şeyleri belgelerde daha açık
yazmalıyız sanırım.

--
S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr>
http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/