[Gelistirici] Re: [paketler-commits] r4898 - pardus-devel/applications/science/electronics/ktechlab

S.Çağlar Onur caglar at uludag.org.tr
1 Mar 2006 Çar 15:47:36 EET

Çarşamba 1 Mart 2006 15:30 tarihinde, A. Murat Eren şunları yazmıştı:
>  Bana bu biraz saçma geldi açıkçası. Kaçamak yapmak için yasaların
> açıklarından faydalanmak gibi olmuş :)
>
>  Çalıştırmayacağımız/çalıştırılmayacak şeyi neden build edelim? Build etme
> işleminin amacı çalışabilir bir uygulama elde etmek değil midir?
> Çalışmayacak ama yine de build edelimler ile depoyu doldururursak yarın bir
> gün başımıza iş açar bu.
>
>  Gerekiyorsa depo politikasını güncellemeli ve build edilebilmesinin yanına
> herhangi bir çakılma ya da uyumsuzluğa neden olmadan çalışabilmesi
> gerekliliğini de eklemeliyiz. Göndermeden önce bunların garanti edilmesi
> [...]

Biraz düşündükten sonra buna katılmaya karar verdim :), daha önce -devel
deposuna paket "derlenebiliyorsa konur" maddesini yazarken paketin paket
yapılması ile işlevinin süreçlerini birbirinden ayırmak ve paket yapıcının
çözemediği hatayı başka gelişticinin çözmesini sağlamak olarak düşünmüştük.

Fakat bu düşünce "paket geliştiricisi yaptığı paketi bilmeli" kuralımız ile
çakışıyor aslında. Paket geliştiricisi  yaptığı paketin sorunlarını
çözemiyor, sorumluluğunu alamıyor ise o paketi yapmaz olur biter diye
düşünüyorum.

-devel deposuna paket "derlenebiliyorsa konur" maddesini "paket derleniyor ve
beklendiği gibi çalışıyorsa" konur diye değiştirmeyi ve
meren'in "çalışıyordan ne anlıyoruz" önermesini tartışmayı
öneriyor/destekliyorum.

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr>