[Gelistirici] pisi dosya işleri

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
14 Haz 2006 Çar 22:21:26 EEST

Çarşamba 14 Haziran 2006 22:03 tarihinde, Eray Ozkural şunları yazmıştı:
> [bu uzun bir mail oldu, basit bir konu hakkinda uzun bir yazi. kafam
> karisikmis izlenimi yaratmasin. ozet geciyorum o yuzden.]
>
> ozet: modulerlik fikrini sevdim, ama ilk etapta aynen actionsapi'da
> yaptigimiz gibi monolithic bicimde yapalim. bu guzel fikrini de
> iyilestirme olarak girelim. bence 1.1 sonrasi icin dusunelim derim.
> simdi tasarim yapalim degistirelim zamani da degil bence. KISS tarzi
> cozumler yapabiliriz, temiz yapariz pislemeyiz ortaliga.

* Pisi ile çomar henüz ayrılacak kadar olgun değiller (özellikle pisi kendi
işini yapmak konusunda halen sıkıntılıyken),

* Ayrılmaları gerekcek kadar iç içe de değilller,

* Pisi'nin bsd, windows, mandrake ya da başka bir yerde çalışması öncelikli
önceliğimiz değil,

* Pisi bir paket yöneticisi yapması gereken paketteki dosyaları sisteme
kurmak, bunları takip etmek, güncellemek v.s v.s bunların sistemde nasıl yer
alacakları, hangi işlerin yapacakları ise yapılandırma işi ve o da çomar'ın
işi,

* Altı üstü bir python betiği Pisi'de çalıştırır demek hoş bir çözüm değil,
madem altı üstü birşey betiği x'de çalıştırır gibi bir genellememiz var neden
mesela paket yöneticisi diye bir kavram var. Altı üstü bir tar.gz/zip/v.s
elimlede açarım / altına?

Özetle bence bunu hiç düşünmeyelim, Pardus her zaman pisi ve çomar ile gelecek
gelmesini istemeyen çıkarsa alır bunları ayırır ama bu emeği valla
isteyebilirler diye bizim vermemize gerek yok.

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/