[Gelistirici] [Fwd: RE: [Pardus-teknik] Pardus-1.1]

A. Murat Eren meren at uludag.org.tr
28 Oca 2006 Cmt 17:45:12 EET

 Merhabalar,

 Daha önce de bu tartışmaları yapmıştık. Yeniden yapmamızda sakınca olduğundan
söylemiyorum, sadece bilgi olsun diye söylüyorum. Daha önce de daha kolay
kullanımlı bir hata takip sistemine geçiş yapmamız konusunda fikir teatisinde
bulunmuştuk, hatta Mantis'i denemiştik..

On Saturday 28 January 2006 17:21, Görkem Çetin wrote:
> Kesinlikle hak veriyorum. Ama bugzilla karşımda "böcek" gibi duruyor
> bazen. Son kullanıcıya "girip şuraya hata girer misin?" diyoruz, ama
> (atıyorum) 10 kişiden 1 kişide bu başarıyı elde ediyoruz. Biz kendimiz
> ve ek olarka bir kaç geliştirici kullanıyor, ama listeye gönderdiğim
> e-postadaki feryad figanda olduğu gibi sokaktaki adam kullanamıyor.

 Ben farklı bir açıdan yaklaşmaya çalışmak istiyorum.

 Bugzilla'yu sokaktaki adamın kullanamıyor olması bizim için bir avantaj
olabilir mi acaba? Bugzilla sayesinde sokaktaki adamın feryadlarından daha
elit ve temiz hata bildirimleri hatta çözüm önerilerini muhtemel bir mesaj
çöplüğü arasından seçmek gibi bir zorunluluğumuz kalmıyor (kalıyor, ama
nispeten daha kolay bir iş oluyor bu).

 Bence hata takip sistemi söz konusu olunca şu üç özellikten sadece ikisini
seçebileceğimizi düşünmeliyiz, seçemediğimiz ise dışarda kalır:

 - Kaliteli/bilgi verici hata bildirimleri
 - Kolay hata bildirimi
 - Takip edilebilir bir hata bildirim sistemi

 Bu durumda ben 1 ve 3'ü seçerdim. Bu da bizi bugzilla'ya yakın bir yerlere
götürüyor sanırım. 2'nin de içinde olduğu herhangi bir seçim de bizi bir hata
takip sisteminden ziyade bir forum'a götürür bence..

 Selamlar.
--

 A. Murat Eren
 meren at uludag.org.tr
 http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/
 0x527D7293,
 7BCD A5A1 8101 0F6D 84A4  BD11 FE46 2B92 527D 7293

--
 Gnome seems to be developed by interface nazis,
 where consistently the excuse for not doing