[Gelistirici] [Fwd: RE: [Pardus-teknik] Pardus-1.1]

Görkem Çetin gorkem at uludag.org.tr
28 Oca 2006 Cmt 17:21:42 EET

Barış Metin wrote On 28-01-2006 16:49:
> Cumartesi 28 Ocak 2006 16:17 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:

> Ne gibi? Bugzilla yaygın olarak kullanılan, kendini büyük projelerde
> ispatlamış bir yazılım. Arayüzü karmaşık gözükse de iş akışının işlediği
> konusunda da ispatlamış kendini.

Merhaba

Kesinlikle hak veriyorum. Ama bugzilla karşımda "böcek" gibi duruyor
bazen. Son kullanıcıya "girip şuraya hata girer misin?" diyoruz, ama
(atıyorum) 10 kişiden 1 kişide bu başarıyı elde ediyoruz. Biz kendimiz
ve ek olarka bir kaç geliştirici kullanıyor, ama listeye gönderdiğim
e-postadaki
feryad figanda olduğu gibi sokaktaki adam kullanamıyor.

Trolltech'in ürününü [1] pek beğendim, ama açık değil namussuz. Hem
takip, hem öneri hem de diğer talepleri kabul ediyor [2] ve kullanıcı
dostu.

Ubuntu'nun launchpad'i de bir diğer açık olmayan güzel. İçeriğinde
sadece hata takip sistemi yok, aynı zamanda çeviriler, projeler, takvim,
ürün vb. de yer alıyor [3]

İşin kötü tarafı, Bugzilla'ya alternatif, kolay kullanılabilen, arayüzü
son kullanıcı tarafından kolayca öğrenilebilen ve Pardus için temel
ihtiyaçları görebilecek bir hata takip yazılımı etrafta pek yok.
Mantis, Jitterbox, Keystone, PHPBugtracker, Trac, RequestTracker'a
ve bir sürü Windows programına baktım, yok, yok. Olanlar da ya ücretli,
ya da kaynak kodu dışarıya açık değil.

Bir yandan Bugzilla'nın ayak bağı olması, diğer tarafta bu ürüne
zamanında bu noktaya gelene değin çok emek harcamamız.

Diyeceksin ki, ama hangisi? Fikrim yok. Launchpad'in kaynak
kodları açılacakmış diye duydum, İsmail söylemişti galiba. Belki
onu bekleriz, sonra tekrar konuşuruz?

[1] http://www.trolltech.com/forms/feedbackform.html
[2] http://www.trolltech.com/forms/feedbackform.html
[3] https://launchpad.ubuntu.com/