[Gelistirici] Pardus Kişiliği / Masaüstü iyileştirmeleri

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
28 Oca 2006 Cmt 14:43:24 EET

Merhaba;

On Sat 28 Jan 2006 02:29, Barış Metin wrote:
> Merhaba,
>
> Bu konu ile ilgili gelen yorumlardan aşağıdaki notları almışım. İlk mesaj
> ile ilgili gelen yorumları not etmedim. Şu anda yalnızca başlıktaki konu
> ile ilgileniyorum. Daha sonra genel olarak "ne eksik?" sorusuna cevap
> arayabiliriz (aramalıyız olarak okuyun) tabi.
>
> Kendi aldığım notları düzenlemeden gönderiyorum... Ekleme, çıkarma yapmak
> isteyen var mı?
>
> ------------
> - Pencere dekorasyonu, widget stili, fare imleçleri,
> renk teması yapılabilir. (Ortak)

Evet, Pardus Kişiligi acisindan en onemli bolum bu bence. Tulliana simge seti
ve Pardus 1.0'daki YALI - BootSplash - KDE Splash - wallpaper gibi urunlerin
taninip sevilmesi de bu isin ne kadar onemli oldugunun gostergesi..

Boyle bir tema kullancin her turlu ozellestirmesinden sonra da sistemin
'PARDUS' olarak kolayca taninmasini saglar diye dusunuyorum.

> - Birden fazla öntanımlı masaüstü tipi olabilir. Windows benzeri,
> yenilikçi, minimalist, gibi... Açılışta kullanıcıya sorulur... (Doruk)

Buna katiliyorum, ama Meren de "Pardus Kişiliği" açısından cok dogru bulmuyor,
haksiz degil.. Bilemedim..

> - Pardus'a özel bir ses teması. (Furkan)

Her isletim sistemi kurulumunda ilk yaptigim is sesleri kapamak oldugu icin,
fikrimi kendime sakliyorum :)

> - Kicker (panel) şeffaf olsun. Ekranın altının tümünü kaplamak yerine
> %80'nini kaplasın. (Ekin)

%80 konusunu ayrica tekrar yazacagim, seffaflik konusunda ise kendime
katiliyorum..

> - Klipper, mixer, knotes, kweather ön tanımlı olarak çalıştırılsın (Ekin)

Bunlari Bloat olarak gormuyorum - kweather disinda-, ama en azindan mixer
konusunda israrciyim, klipper plase..

teknik acidan uygulanabililirligini arastirmadim ama, **sadece** tasinabilir
sistemlerde Klaptop/Kpowersave..

> - Taskbar v2, kpager2 gibi oyuncaklı eklentiler gelsin... (Ekin)

Bunlarin sistem basarimi ile ilgili olarak ne getirip ne goturecegini iyi
dusunelim de demistim; ben normalde taskbar v2'yi **sadece** seffaflik
konusunda daha basarili oldugu icin kullaniyorum, ama diger ozelliklerinin
merakli bir kullanici tarafindan kesfedilebilecegini bilmek guzel.. Yoksa her
turlu makineye bilimum yanarli donerli ozellikler ile eklensin demiyorum,
dersem KDE tanrisi carpar beni.

> - Başlangıç menüsü düzenlenerek isimler sadeleştirilsin. (Ekin)

GNU Goruntu Duzenleme yazilim/programi/her_neyse nin bildigimiz gimp oldugunu
anlamak icin o uzunluktaki satiri okumak zor geldi, ondan soyledim.. Yoksa su
anki hali on kaplan gucunde zaten...

> - Masaüstündeki Home, System gibi ikonlar kalksın. (Ekin)

Eger bu ikonlarin gorevlerini kicker'a entegre edeceksek..

> - İlk girişte görsel bir tutorial ile masaüstü tanıtılsın. (Ortak)

Ortak'in icinde ben de varim ama, kac kisi skip'e basmadan izleyecek
bilemiyorum :)
--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693