[Gelistirici] Sizce, eksiklikler?

Barış Metin baris at uludag.org.tr
28 Oca 2006 Cmt 02:05:16 EET

Cumartesi 28 Ocak 2006 01:50 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Bu zaten şu anda böyle değil mi? Bootsplash/Splash/KDE/Tulliana/Lipstick
> v.s ile yakaladığımızın bu olduğunu düşünüyordum ben.

Bir ölçüde yapıyoruz tabi. İyileştirmelerden bahsediyoruz. Aldığımız bir
yorumun, masaüstünün algıda başka bir işletim sistemini çağrıştırdığını
hatırlayarak;  yerine bakıldığı zaman "Tamam, bu Pardus" dedirtecek neler
olabilir? Bu sorulara cevap arıyoruz kısaca şu anda.

> Bunları (renk, stil, dekorasyon, simgeler, duvar kağıtları, görseller,
> sesler) atıp/değiştirip bir başka set yapmaktan bahsediyorsak sorun yok ama
> bu hareket kimseye bir "Pardus" imajı kazandırmayacaktır, eğer zaten şu an
> bir "Pardus" imajı kazanmadıysak.

Hiç bir şeyi silmekten bahsetmiyorum. Hemen savunmaya geçmek yerine yukarıdaki
amacı bir düşün lütfen. Pardus algısını ne verir? Bir soru bu, bu soruya
öneriler, örnekler ile cevap bulmaya çalışabiliriz. Kolay bir iş olmadığını
biliyorum, şu anda deniyoruz hep birlikte...

> Bunu söylemiyorum kesinlikle, tabiki iyileştirmeler yapılabilir, ama bu
> _iyileştirmelerin_ sınırı görecelidir diyorum sadece, sana iyileştirme
> gelen benim hayatımı zindana çevirirken bana iyi gelen sana iğrenç
> gelebilir.

Hayır, görece olmayan şeyler de var tabi. Afaki konuşarak, "Pencerelerde menü
olmayacak, tüm menü eylemleri kısa yollara atanacak."  veya "hiç bir pencere
fare ile yeniden boyutlandırılamaz" dersem bunu hiç birinizin kabul
etmeyeceğini biliyorum.

> Bu _bana_ göre göreceli duruma bir _orta_ bulmanın pek mümkün olmadığını,
> bulunacak en ortanın şu anda öntanımlı gelen halimiz olduğunu düşünüyorum

Masaüstünde bir iyileştirme yapılamayacağını söylemiş oluyorsun böylelikle :).
Kullanılabilirlik uzmanları bundan hoşlanmayacaktır :).

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin