[Gelistirici] Sizce, eksiklikler?

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
27 Oca 2006 Cum 22:03:26 EET

Merhaba;

On Fri 27 Jan 2006 19:19, Görkem Çetin wrote:

> Fitt kuralına göre fareyi çubuğa yakın bir yere sürüklemek ve tıklamak,
> çubuğun biraz daha uzağına götürüp tıklamaktan daha kolay ve az
> zaman alır.

Mesafenin az olmasi, ustune bir de tuşun büyük olmasi beni yeterince memnun
etmis demek ki :) Ben kuralin sadece  mesafe ile ilgili olan bolumunu
benimsemisim.

> Ancak bir pencerenin ya da çubuğun köşesine kadar gitmek
> çok daha kolay olabilir, zira tek yapılması gereken en köşeye kadar
> fareyi çekmek ve tıklamak. Pencerelerin köşesindeki kapatma düğmesinin,
> örneğin 1024x768 ekranlarda siz fareyi en köşeye götürdüğünüz
> anda etkinleşmesi bu nedenden dolayıdır. Amaç, kullanıcıyı fazla
> düşündürmeden ekran köşesine kadar götürmektir.

Mailinizdan sonra biraz denedim, biraz da web'de okudum, farkettim ki benim
kullandigim KDE'de zaten pencere kapatma dugmeleri bu kurala uymuyor :)
Kde'de "fullscreen pencereler resize edilebilsin" ayari aciksa, mouse'u
sol/sag ust koseye dayadiginizda pointer resize pointer'İ haline geliyor,
dolayisiyla pencereyi kapatamiyorsunuz. Bu kadar zamandir farketmemisim,
eksikligini de duymamisim. Ama resize ozelligini de kullandigim icin, bu
vakitten sonra vazgecmem herhalde..

> Bu durumda, çubuğun genişliğinin %80 olması halinde soldan ilk
> %10'uncu bölüme gelmek, eskisine nazaran (0,768'ncı piksel) gelip
> menüye tıklamaktan daha zor olabilir.

Katiliyorum, ama aklimdaki su : Pardus tusunun, mesela iki yanindaki ev dizini
ikonuna gore bu konumu hakedecek bir durumu var mi ? Daha dogrusu, ev dizini
ikonu , pager , hatta acik uygulamalari gosteren taskbar butonlari ekranin
ortasinda ise, pardus butonu da biraz ortada olabilir diye dusunuyorum..
Bilmem ne derece uygun... Fitt kuralinin diger ogelerini saglarsak, (mesafe
ve gorunurluk : Kirmizi tus bence yeterince gorunur ve buyuk) butonu tam
koseye koymadigimiz icin Fitt bizi affeder gibi geliyor bana :) Hele Apple'in
ekranin ortasindaki Dock'unu  affettiyse, bizim sansimiz eni konu yuksek..
Tabii orada Dock'un ikonlarinin grafik tasarim ve boyut olarak dikkat
cekicilikleri cok dogru, ama Kirmizi Pardus'umuz da fena degil..

> Bununla ilgili bir makale vardı, ama bulamadım. :-(
>
> Bu tür bir çubuğu Gelecek Linux 2.0'da kullanmıştık ve pek bir
> beğenilmişti. Yarım çubuğun ilginçliği ve dikkat çekiciliği baki,
> buna katılıyorum.

Sonucta tercih bu, ben insanlarin elini ayagina dolastiracak bir
"kullanissizlik" olmadigi surece grafik olarak etkileyiciligi tercih
edebilirim diyorum.

Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693