[Gelistirici] Sizce, eksiklikler?

Görkem Çetin gorkem at uludag.org.tr
27 Oca 2006 Cum 19:19:15 EET

Ekin Meroglu wrote On 27-01-2006 16:20:
> Mantik silsilesi : En hizli tiklanabilecek yerler de barin iki ucu degil,
> ortasi, ben de ortaya yaklastirmis oluyorum boylece. Ortalanmis olarak %80
> genisliginde bar kullanmaya basladigimdan beri sistemime bakan insanlarin
> hemen hepsi 'aa ne guzel' ya da 'aa ne ilginc' diye ustune atladi.
> Kullanislilik konsunda da pek bir sorunla karsilasmadim.

Merhaba

Fitt kuralına göre fareyi çubuğa yakın bir yere sürüklemek ve tıklamak,
çubuğun biraz daha uzağına götürüp tıklamaktan daha kolay ve az
zaman alır. Ancak bir pencerenin ya da çubuğun köşesine kadar gitmek
çok daha kolay olabilir, zira tek yapılması gereken en köşeye kadar
fareyi çekmek ve tıklamak. Pencerelerin köşesindeki kapatma düğmesinin,
örneğin 1024x768 ekranlarda siz fareyi en köşeye götürdüğünüz
anda etkinleşmesi bu nedenden dolayıdır. Amaç, kullanıcıyı fazla
düşündürmeden ekran köşesine kadar götürmektir.

Bu durumda, çubuğun genişliğinin %80 olması halinde soldan ilk
%10'uncu bölüme gelmek, eskisine nazaran (0,768'ncı piksel) gelip
menüye tıklamaktan daha zor olabilir.

Bununla ilgili bir makale vardı, ama bulamadım. :-(

Bu tür bir çubuğu Gelecek Linux 2.0'da kullanmıştık ve pek bir
beğenilmişti. Yarım çubuğun ilginçliği ve dikkat çekiciliği baki,
buna katılıyorum.

İyi çalışmalar
Görkem