[Gelistirici] Sizce, eksiklikler?

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
27 Oca 2006 Cum 16:20:49 EET

Merhaba;

On Friday 27 January 2006 01:32 pm, Gürer Özen wrote:
> Cuma 27 Ocak 2006 11:31 tarihinde, Ekin Meroglu şunları yazmıştı:
>
> Ekran köşelerini kullanmamak (en hızlı tıklanabilecek yerler) ve panel
> yüksekliği * genişlik * 0.8 pikseli ziyan etmek dışında neye yarayacak bu?

yüksekliği * genişlik * 0.8 degil, * 0.2 :-) 0.8'i kullaniyoruz, 0.2'sinde
duvar kagidi veya arkaplan rengi gorunuyor.

Muhendis adam iste, yine pixel hesabi yapti.. :)

Kısa cevap : güzel görünecek..

Demagoji : Zaten yeni standart geniş ekran, 1280x800 ekranda barlar gereksiz
uzun gorunuyor.

Mantik silsilesi : En hizli tiklanabilecek yerler de barin iki ucu degil,
ortasi, ben de ortaya yaklastirmis oluyorum boylece. Ortalanmis olarak %80
genisliginde bar kullanmaya basladigimdan beri sistemime bakan insanlarin
hemen hepsi 'aa ne guzel' ya da 'aa ne ilginc' diye ustune atladi.
Kullanislilik konsunda da pek bir sorunla karsilasmadim.

1024*768 bile kullansa, bar 820 px genisliginde oluyor.. 800*600 kullanan bir
adamin barindan uzun :-) Hala cok kucuk derseniz, %85 de olur.

> Panel apleti hazır olunca yeterince erişilebilir ve otomatik olacak bu
> ayarlar. Kurulumda yapmak için teknik bazı sorunlar da var, mesela ilgili
> paketlerin açık halde boot imajı içinde olmaları gerekecek, o da cd'deki
> yer sorununu arttırır.

Kullanicinin gozune sokalim da, ha kurulumda ha ilk acilista, farketmez.

Ama ilk acilisin soyle bir sorunu var : Kurumun sistem yoneticisi olarak n
tane makineye Pardus kurdun, makineleri Ali Veli kullanacak.. Sen sistem
yoneticisi olarak her kurdugun makineye bir kez de login olup network
ayarlarini yapman gerekecek. Eger makinenin kullanicisi ile login olursan,
Kaptan masaustunu calistirmis olacaksin, Ali Veli makinenin basina gecince
Kaptan masaustunden mahrum kalacak (logout olunca ~/.kde'yi sil deme :) ). Ya
da her makineye kendine bir user tanimlayacaksin, o user ile login olup
ayarlari yapacaksin netKga'dan. Ya da -worst case- root girise izin
vereceksin (olmaz oole sey)

Cozulmeyecek sorunlar degil, ama bu tip kurulum - kullanim senaryolarini da
dusunmek lazim.

Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693