[Gelistirici] PATH tanımı

Barış Metin baris at uludag.org.tr
8 Şub 2006 Çar 22:23:09 EET

Çarşamba 8 Şubat 2006 22:17 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:
> Şimdi /sbin içindeki tüm dosyalara baktım. ifconfig ve fdisk dışındaki
> hiç bir
> komutun normal bir kullanıcı tarafından çalıştırılamayacağını gördüm. Zaten
> en önemli hatalar da ifconfig'den çıkıyor. Son kullanıcı ifconfig ile IP
> adresini
> almak isterken bu problemle karşılaşıyor.

Görkem, asıl sorun burada değil mi? Kaç mesajdır bunu anlatmaya çalışıyorum.
Elimizde bir araç var, bunu kullanıcıya nasıl kullandırtırız diye öneri
getiriyorsunuz. Ama konumuz, bakış açımız o olmamalı. En başından beri bakış
açımızın o olmaması için gayret gösteriyoruz.

Peki bakış açımız ne olmalı? "Kullanıcının şöyle bir sorunu/ihtiyacı var. Bunu
nasıl karşılarız?" diye soran bir bakış açımız olmalı.

Amacımız konsolu öğretmeye çalışmak olsayda öneriyi geçerli bulurdum (geçerli
bir öneri olduğunu söylemem kabul ettiğim anlamına gelmez tabi, nedenini
yazım ama dilersen tekrar yazabilirim). Fakat amacımız o değil. Amacımız
kullanıcının ihtiyacını karşılamak.

> Şöyle değiştireyim öneriyi (PATH'e ekleyelim'den vazgeçtim):
>
> ifconfig'e /bin'den bir bağlantı ekleyelim. Ama bunun yanında senin
> (veya Doruk'un) önerisini de göz ardı etmeyelim, tahminimce yapmaya
> niyetlenen birisi olacaktr.

"Neden" diyeceğim yine. Neden böyle bir şey yapıyoruz. O araçlar orada gerekli
oldukları için bulunuyorlar. Uzman bir kullanıcının eski yeteneklerini de
Pardus üzerinde değerlendirebilmesini de sağlıyorlar. Fakat asıl
amaçladığımız kullanım yöntemini doğrulamak için orada değiller.

> Yok, yapmayalım dersen de bir şey demem artık...  (bu son cümleyi
> kötü anlamda söylemiyorum :-))

Yapmayalım dedim. Ama neden yapmayalım dediğim önemli bence, lütfen buna kulak
veriniz :).

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin