[Gelistirici] PATH tanımı

Görkem Çetin gorkem at uludag.org.tr
8 Şub 2006 Çar 22:17:37 EET

Barış Metin wrote On 08-02-2006 21:58:
> Çarşamba 8 Şubat 2006 21:25 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:

> Sorunun ne olduğu üzerinden çözüm önerimi şekillendireyim istersen. Bu cevabın
> senin için de açık olduğunu düşünüyordum aslında...
>
> Amaç: "Kullanıcı bazı sistem bilgilerine ulaşabilmeli (bize gönderebilmeli)."

Hayır, tek amacımız bu değildi en başından beri. İlk gönderdiğim e-postada
her ne kadar senaryo olarak buna yakın "amaçlar" belirttiysem de genel
ifadelerden bahsetmeye çalıştım.

Şimdi /sbin içindeki tüm dosyalara baktım. ifconfig ve fdisk dışındaki
hiç bir
komutun normal bir kullanıcı tarafından çalıştırılamayacağını gördüm. Zaten
en önemli hatalar da ifconfig'den çıkıyor. Son kullanıcı ifconfig ile IP
adresini
almak isterken bu problemle karşılaşıyor.

Şöyle değiştireyim öneriyi (PATH'e ekleyelim'den vazgeçtim):

ifconfig'e /bin'den bir bağlantı ekleyelim. Ama bunun yanında senin
(veya Doruk'un) önerisini de göz ardı etmeyelim, tahminimce yapmaya
niyetlenen birisi olacaktr.

Yok, yapmayalım dersen de bir şey demem artık...  (bu son cümleyi
kötü anlamda söylemiyorum :-))

İyi çalışmalar
Görkem