[Gelistirici] PATH tanımı

Barış Metin baris at uludag.org.tr
8 Şub 2006 Çar 22:07:50 EET

Çarşamba 8 Şubat 2006 21:38 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:
> Ortada bir sorun var, ama neden kaçıldığı konusunda en ufak bir fikrim
> yok. Zaten anlamlı bir itiraz da gelmiş değil, sadece "gereksiz" bulunuyor.

Sadece gereksiz bulmuyorum. Lütfen az önce gönderdiğim mesaja da bak.
Mesajımda anlatmaya çalıştığım kadar açık bir çözümü düşünemediğinizi tahmin
edemediğim için yalnızca "gereksiz" demek ile yetindim. Bundan sonra daha
açıklayıcı olurum tabi...

> Aynı şeyi tekrar duyanlar olabilir, ama 300'e yakın kişiye eğitim verdim
> ve önemli bir kısmının "neden ifconfig yazmak için /sbin'den itibaren
> yazıyoruz?" sorusuna özümseyerek yanıt verebileceğini zannetmiyorum.

Neden "ifconfig" yazdıklarını soran olmadı mı? Muhtemelen elimizdeki anlamlı
tek araç ifconfig olduğu için onu anlatmak zorundaydın. Eğer amacımız komut
satırını anlatmak ise durum farklı tabi, bunları anlatacağız. Fakat amacımız
işin nasıl yapıldığını anlatmak ise doğru bir çözüm önerisi ile gitmeliyiz.

Bulacağımız her çözüm Pardus'a özel olacak, yani buradaki kullanımı diğer
dağıtımlarda uygulayamayacaklar. Dolayısı ile "ama komut satırı standart"
parametresini kabul etmeyeceğimi peşinen söyleyeyim.

Bununla birlikte, ben de hatrı sayılabilcek kadar kişiye eğitim vermişimdir
herhalde :). FHS'ın ne olduğunu anlattıktan sonra komutların neden nerede
olduğu hakkında kimseyi ikna etmem gerekmiyordu..

> Konsol kullandırtmayacak bir dağıtım 1 yıl sonra olabiliriz.

Konsol'u kolay kullandırtmanın da bir çözüm olduğunu zannetmiyorum. Üstelik
yapılan işin de "konsolu kolay kullandırtmak" olmadığını düşünüyorum.

> 1.1 sürümü
> için işimiz kolay değil, hatta şu anda bu hızla imkansıza yakın görüyorum.

1.1'in sürüm tarihi açıklanmamışken nasıl bu karara vardığını bilmiyorum.

> Çok mu zor PATH'e bir satır eklemek? Niye kasılıyoruz ki?

Manasız bir çözüm olduğunu düşünüyorum ben. Bu yüzden "kasıyorum".

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin