Re: [Gelistirici] PATH tanımı

Furkan Duman coderlord at gmail.com
8 Şub 2006 Çar 22:06:51 EET

Merak ediyorum. /sbin klasörleri neden dağıtımlarda path'e koyulmuyor?
Bunun mantığı nedir?

"Zaten root yetkisi olmadan çalıştıramazlar" mı?
Güvenlik gerekçeleri mi?

Bu konu böyle harlanınca bir araştırma yaptım. Yazıda da şunu diyordu.
Güvenlik için /sbin klasörlerindeki bütün programların kullanıcı
execute haklarının kapatılmasını öneririz.

Bütün bunları niye soruyorum. Şu yüzden. Path te olmamasının mantığını
ortaya koyarsak, niye olmaması gerektiği ortaya çıkacaktır.

Böyle bir mantık yok ise eğer, path e ekleyelim gitsin.