[Gelistirici] PATH tanımı

Ahmet AYGÜN ahmet at kivi.com.tr
8 Şub 2006 Çar 22:13:07 EET

Çarşamba 8 Şubat 2006 22:06 tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Bu konu böyle harlanınca bir araştırma yaptım. Yazıda da şunu diyordu.
> Güvenlik için /sbin klasörlerindeki bütün programların kullanıcı
> execute haklarının kapatılmasını öneririz.
>
> Bütün bunları niye soruyorum. Şu yüzden. Path te olmamasının mantığını
> ortaya koyarsak, niye olmaması gerektiği ortaya çıkacaktır.
>
> Böyle bir mantık yok ise eğer, path e ekleyelim gitsin.
/sbin altına bakarsanız normal kullanıcının kullanmayacağı ya da kullanmaması
gereken bir sürü şey göreceksiniz. doğal olarak path'e ekleyelim gitsin bir
çözüm değil, yarın birgün çok kullanıcılı sistemlerde sıradan kullanıcılar
yanlış işler yaptığında root'lar bize sövecek.

--
Ahmet AYGÜN - ahmet_kivi.com.tr