[Gelistirici] Geliştirici başvuruları/kazanılması

Koray Löker loker at pardus.org.tr
28 Ara 2006 Per 01:39:00 EET

28 Ara 2006 Per 01:26 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Özgür yazılımların bir yerde yazılı olmayan kuralları sanırım bunu
> gerektiriyor. Bunun dışında kalanlara (basvuru@'ya mail atıp ben x ünisinin
> y bölümünü bitirdim, ahanda bunlar bildiğim diller diyenlere) özel bir çaba
> harcamaya gerek var mı emin değilim bu yüzden. İnsanların (en azından
> benimm) güvenini kazanmak için bu adayların kim olduğu değil ne yaptığı
> önemli benim için.

Bence geliştirici olmak başvuru esasına göre değil demek de bir beis yok.
Gerçekten de hata takip sistemi geliştirme aracı olarak makul bir seçenek.
Geçen gün en sinir olduğum ama bir o kadar da önemsiz kde hatalarından
biri "buyrun ben düzelttim" diyen bir patch ile kapanıverdi... İlla ki svn
gerekmiyormuş... Ha dahası, svn olması bir anlam da ifade etmiyor özünde,
yapan için de önemli olan çalışır hale getirip paylaşmak...

Şu da var, diyelim böyle bir hata kapatıldı, adamın hesabı olup zart diye
commitle kapatacak, pakette başka bir şey bozulmuş olacak, haydi baştan falan
hamallık... Yani katkıyı yapmak isteyen açısından da makul bir işlerlikteki
hata takip sistemi proje açısından yeterince iyi bir ortak küme olabilir...

Zaman içinde artık yaptığı işin belli bir olgunlukta, gönderilen yamaların
kalitesi belirli bir işlerlikte olanlara "sen oldun, at bir şifre de svn
hesabını vereyim, daha beni uğraştırma..." olabilir...

Buradaki kritik nokta, ilk öneriyle bunun bir arada çalışması gerekliliği...
Katkı konusunda hevesli bir özgür yazılım geliştiricisi henüz tecrübesizken
yalap-şap, elden geldiğince yaptığı katkıyı gönderdiğinde oldu/olmadı
yanıtından daha çok eleştiri, öneri bekleyebilir... Bu açıdan zaten bu
anlamda gönüllü olanlar varsa derhal o iletişimi güçlendirelim... Amma buna
rağmen "ben geliştirici olmak istiyorum" bir makama sunulması gereken bir
talep değildir, mevcutsa gereği açık ve de seçiktir, buyrun hata takip
sistemi...

--
Koray Löker
<-/ Özgürlük için... http://www.pardus.org.tr /->