[Gelistirici] Geliştirici başvuruları/kazanılması

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
28 Ara 2006 Per 01:26:01 EET

Selamlar;

Bir süredir (~2 ay) neredeyse 15 günde bir bir e-posta alarak geliştirici
hesabı isteyenler ile karşılaşıyorum, fakat tahmin edersiniz "ben geldim, svn
hesabı istiyorum" diyenlere bu hesabı veremiyoruz, çünkü kim olduklarını,
neler yaptıklarını/yapabileceklerini bilemiyoruz, fakat bu kadar hevesli
insana da cevap vermemek ya da olmaz demek kolay olmuyor :(.

Planım birkaç kişiden oluşan bir ekip kurmak, bu ekibe yeni geliştirici
başvuruları ile ilgilenmek, yeterli bilgi seviyesinde olup olmadıklarını
anlamak, değillerse istenilen seviyeye gelmelerine yardımcı olmak v.s gibi
sorumlulukların verilmesini düşünüyorum.

Sonuçta yaptığımız iş birbirimize güven esası ile (bu güven teknik anlamda
tabiki, kimse yanlış anlamasın :)) işliyor, atıyorum ben a kişisine ve
yaptığı işe güveniyorum ve yaptığı paketlere/güncellemelere göz bile
atmazken, b kişisine güvenmediğim için paketlerini/güncellemelerini mesela ne
yapmış, ne değiştirmiş diye inceliyorum. Bu düz mantıkla 10 tane güvenmediğim
geliştiriciye svn hesabı vermek ve devel'de tecrübesizken paket yapmalarını
beklemek hem onlara yapılmış bir haksızlık, hemde bizim zaten acayip olan iş
yükümüze ek getirecektir (ne yapmış, nasıl yapmış diye kontrol etmek, varsa
hatasını düzeltmek v.s. v.s)

Bu sebeple bence _tecrübeli geliştiricilerden_ birilerinin bu işe gönüllü olup
bu istekli geliştirici adaylarını doğru yönde yönlendirmesi ve bu insanları
kazanmamıza yardımcı olması gerekiyor. Hatta contrib/ deposunda hali hazırda
yazma hakkı olan geliştiricilerin de büyük kısmını tanımadığımı düşünerek
onları bile bu sürecin içine katabiliriz belki (böylece devel/ deposunda
mesela üzerimizde fazla olan paketlerin bakımını daha fazla insanla paylaşma
şansımız olur).

<Kötü İkiz>

Fakat bir diğer açıdan bakınca ise şunu düşünüyorum, bu işin doğasında aslında
işe başvurur gibi svn hesabına başvurmak, cv gönderir gibi ben buyum, şunu
yaptım, şunları biliyorum demek hallice saçma geliyor. En azından bugüne
kadar ben aldığım listelerde, katkı yapmaya çalıştığım projelerde v.s'de bu
tür bir davranış ne gördüm ne de yaptım, katkı verecek adam gelir projeyi
bulur ve katkısını yapar :), hevesi olan geliştirici adayı paket hatalarını
bugzilla'ya/paket geliştiricisine/listeye yazabilir, projesi varsa
önerebilir.

Özgür yazılımların bir yerde yazılı olmayan kuralları sanırım bunu
gerektiriyor. Bunun dışında kalanlara (basvuru@'ya mail atıp ben x ünisinin y
bölümünü bitirdim, ahanda bunlar bildiğim diller diyenlere) özel bir çaba
harcamaya gerek var mı emin değilim bu yüzden. İnsanların (en azından benimm)
güvenini kazanmak için bu adayların kim olduğu değil ne yaptığı önemli benim
için.

</Kötü İkiz>

Özetle kafam karışık, siz ne düşünüyorsunuz, nasıl bir yol izleyelim?

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/