[Gelistirici] depo ve iso yansıları kullanım şekli

Rasim AKAR rasimakar at pardusdepo.com
27 Ara 2006 Çar 03:35:26 EET

S.Çağlar Onur wrote On 27-12-2006 02:30:
> 26 Ara 2006 Sal 15:31 tarihinde, Rasim AKAR şunları yazmıştı:

> Amacının ne olduğunu yazmadan, nasıl kullanmayı planladığını anlatmadan,
> terreddütlerini saymadan insanlardan nasıl bir öneri bekliyorsun ki, iii yap
> diyeceklerdir tabiki onun içinde sessiz kalıyorlar. Sen derdini anlatmazsan
> (ki ben ne olduğunu kopete konuşmalarımızdan biliyorum) sana kim nasıl çare
> olsun :)

selam

Çağlar haklısın konuyu fazla açmadan yazdım belki ozaman konuyu açayım
biraz.
Kendim bir depo yapmıştım eski tüm paketlerin bulunduğu depo bir aralar
hal paketinin sorununu gidermek için eski sürümünü yüklüyordum bunu
siteme koyarak gerektiği yerde indirip yüklüyordum ve böle bir fikir
gelmişti aklıma. Croptech fuarındada koray ile konuşurken bu depo
olayını gösterdim güzel fikir olduğunu hatta yararlı olabileceğini de
söyledi ancak yeni kullanıcılar için zaralıda olabileceği fikrinde hem
fikir kaldık.Şimdi eski paket arşivinde ki endişem yeni kullanıcıların
bu depoyu yanlış algılayarak sistemlerine zarar vermeleridir.

Resmi paket depo yansısı olayında ise bu koray ile konuşurken ortaya şu
fikir çıktı.Sunucu yurtdışında olduğundan yurtdışı kullanıcılara faydalı
olabileceği düşünüldü tabi bunun eksileri konusunda bir fikrim yok şu
anda.Aklımda sadece eski paket deposu vardı bu olayı hazırlamamdaki
sebep ise sunucuların bazen yoğun olması ve bir nevzede olsa resmi
depoyu rahatlatması.Burada ortya çıkan diğer soru ise kullanıcı iki
depoyuda sistemine eklediği zaman ne gibi sorunlar yaşayabilir.

İso yansılarını yapmamdaki sebep belli bunun öle dallı budaklı sebebi
yok daha çok indirilebilecek alternatif olması.

Svn deposunu yapmam daki neden ise (aslında bir nedeni yok olmuşken oda
olsun dedim) mademki herşeyin yansısını koyuyorum bununda yansısı olsun
diyerekten koydum ama ne gibi fydaları ve zararları olur onu hiç
bilmiyorum hatta gereklimi bu bile tartışılır.