[Gelistirici] depo ve iso yansıları kullanım şekli

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
27 Ara 2006 Çar 16:22:09 EET

27 Ara 2006 Çar 03:35 tarihinde, Rasim AKAR şunları yazmıştı:
> Kendim bir depo yapmıştım eski tüm paketlerin bulunduğu depo bir aralar
> hal paketinin sorununu gidermek için eski sürümünü yüklüyordum bunu
> siteme koyarak gerektiği yerde indirip yüklüyordum ve böle bir fikir
> gelmişti aklıma. Croptech fuarındada koray ile konuşurken bu depo
> olayını gösterdim güzel fikir olduğunu hatta yararlı olabileceğini de
> söyledi ancak yeni kullanıcılar için zaralıda olabileceği fikrinde hem
> fikir kaldık.Şimdi eski paket arşivinde ki endişem yeni kullanıcıların
> bu depoyu yanlış algılayarak sistemlerine zarar vermeleridir.

Eski paketlerin biryerlerde olması arşiv olması dışında bir işe yarar mı emin
değilim, biz eski paketleri tutmuyoruz mesela :)

> Resmi paket depo yansısı olayında ise bu koray ile konuşurken ortaya şu
> fikir çıktı.Sunucu yurtdışında olduğundan yurtdışı kullanıcılara faydalı
> olabileceği düşünüldü tabi bunun eksileri konusunda bir fikrim yok şu
> anda.Aklımda sadece eski paket deposu vardı bu olayı hazırlamamdaki
> sebep ise sunucuların bazen yoğun olması ve bir nevzede olsa resmi
> depoyu rahatlatması.Burada ortya çıkan diğer soru ise kullanıcı iki
> depoyuda sistemine eklediği zaman ne gibi sorunlar yaşayabilir.

Burada pisi tarafında sorun var, pisi bir depo için tek url kullanabiliyor şu
an onu bir depo için n url haline getirirsek DNS'le round-robin yapıp
istekleri bile dağıtabiliriz mirrorlar arasında. Faik?

> İso yansılarını yapmamdaki sebep belli bunun öle dallı budaklı sebebi
> yok daha çok indirilebilecek alternatif olması.

Burada bir sorun yok zaten.

> Svn deposunu yapmam daki neden ise (aslında bir nedeni yok olmuşken oda
> olsun dedim) mademki herşeyin yansısını koyuyorum bununda yansısı olsun
> diyerekten koydum ama ne gibi fydaları ve zararları olur onu hiç
> bilmiyorum hatta gereklimi bu bile tartışılır.

Buna gerek yok bence, sadece SVN'i yedeklemiş olursun ama başka bir
kullanımını görmüyorum :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/