[Gelistirici] Depo

Pardus Oyun pardusoyun at gmail.com
20 Ara 2006 Çar 17:50:25 EET

Depo için benimde bazı fikirlerim var. Resmi depoda olmayan ancak contrib
depoda olan çok yayarlı programlar var. Örnek olarak SHOWIMG bence resmi
depoda olan programlar dan daha başarılı. Bu örnekler arttırılabilir. Birde
contrib depoda xnview gibi olmazsa olmaz bazı paketler yok. Bu paketler illa
resmi depoda olmayabilir ama contrib depoda bence olmalı.

Tamam herkes ilk planda son kullanıcıyı düşünüyor ama bizim gibi x bir
dağıtım dan Pardus'a geçen biri de x dağıtım da kullandığı olmazsa olmaz
programları Pardus da da görmek istiyor.

Program isimlerini polemik yaratmamak için vermiyorum.

Birde şöyle bir durum var. KDE Takımı bir program geliştirdi ise paketlenip
depoya giriyor. Örnek kopete. Ama bu ekip ondan daha iyi harici bir yazılım
da geliştirebiliyor. Bu durum da kde standartı olan mı depoda olacak yoksa
kde ekibinin geliştirdiği ama kde ile standart olarak gelmeyen bir yazılım
mı depoda olacak. Yoksa her ikisi de depoda olacak mı?

Şuna da dikkat etmek lazım. Her zaman KDE ile standart olarak gelen o
alandaki en iyi yazılım olmayabiliyor. Hatta vasat bile olabiliyor. Bu
nedenle eksik kalan alanlar da takviye yapılmalı.

Pardus vizyonu çok geniş bir dağıtım olma yolunda ilerliyor. Eminim bir kaç
yıl içinde Ubuntu gibi evrensel ve popüler bir dağıtım olacak. Durum böyle
olursa benzer durumdaki dağıtımların deposun da istemediğiniz kadar paket
var. 1400 paket bu durum da yetecek mi?

Konumuz değil ama Linux da programlama yada network eğitimi veren
üniversiteler yada kurumlar ile anlaşılarak Paket yapma , Tercüme yapma ,
program geliştirme gibi alanlar da eğitim verilmesi sağlanabilir mi? Yani
ben Türkiye de bu konuda eğitim alırken Fedora , Debeian v.s. dağıtımlar
yerine Pardus üzerine eğitim almak istesem bunu alamıyorum. Bu konuda eğitim
verenler ile bir anlaşmanız yada eğitim almak isteyenlere bir desteğiniz
olabilir mi?

Yada siz geliştiricilerin en azından Paket yapmayı görsel olarak
anlatabileceğiniz , ders verebileceğiniz bir ortam olabilir mi? Birçok
üniversite size bu konuda derslik , laboratuar gibi konularda bence yardımcı
olacaktır.

Teşekkürler.