[Gelistirici] Depo

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
22 Ara 2006 Cum 22:50:45 EET

20 Ara 2006 Çar 17:50 tarihinde, Pardus Oyun şunları yazmıştı:
> Birde şöyle bir durum var. KDE Takımı bir program geliştirdi ise paketlenip
> depoya giriyor. Örnek kopete. Ama bu ekip ondan daha iyi harici bir yazılım
> da geliştirebiliyor. Bu durum da kde standartı olan mı depoda olacak yoksa
> kde ekibinin geliştirdiği ama kde ile standart olarak gelmeyen bir yazılım
> mı depoda olacak. Yoksa her ikisi de depoda olacak mı?

Bu şeçimi ihtiyaca göre zaten veriyoruz, mesela kdegraphics ile gelen
kuickshow pakette yer almazken gwenview öntanımlı resim gösterici olarak
geliyor.

> Pardus vizyonu çok geniş bir dağıtım olma yolunda ilerliyor. Eminim bir kaç
> yıl içinde Ubuntu gibi evrensel ve popüler bir dağıtım olacak. Durum böyle
> olursa benzer durumdaki dağıtımların deposun da istemediğiniz kadar paket
> var. 1400 paket bu durum da yetecek mi?

Dün seminerde de sordular bu soruyu, işe yaramaz binlerce paket olsun hayalim
yok benim (debianda 40bin var bizde de olsun gibi) ama 1400 sayıca az evet.
Bu durumda alacağımız örnek debian ya da ubuntu değil mesela SUSE olmalı
~3000 paket ile senelerdir dağıtımlarını götürüyorlar.

Ve bu paket sayısının artmasındaki en önemli etken doğru orantılı artan
geliştirici sayısı tabiki yoksa bir süre sonra kimsenin suratına bakmadığı
binlerce paket ama bir avuç geliştirici kalabiliriz ortada.

> [...]
> program geliştirme gibi alanlar da eğitim verilmesi sağlanabilir mi? Yani
> ben Türkiye de bu konuda eğitim alırken Fedora , Debeian v.s. dağıtımlar
> yerine Pardus üzerine eğitim almak istesem bunu alamıyorum. Bu konuda
> eğitim verenler ile bir anlaşmanız yada eğitim almak isteyenlere bir
> desteğiniz olabilir mi?
>
> Yada siz geliştiricilerin en azından Paket yapmayı görsel olarak
> anlatabileceğiniz , ders verebileceğiniz bir ortam olabilir mi? Birçok
> üniversite size bu konuda derslik , laboratuar gibi konularda bence

Seminerler/workshoplar ile bunları yapmaya çalışıyoruz zaten ama birileri
davet etmediği sürece biz geldik diye de kapılarına dayanamayız değil mi :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/