[Gelistirici] Depo

Murat Şenel muratasenel at gmail.com
19 Ara 2006 Sal 20:36:16 EET

19 Ara 2006 Sal 20:11 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> devel'e giren paketin arkasında durmamız gerekiyor, 1400 paketle ve aktif
> 15-20 geliştirici ile zaten adam başına haddinin hallice fazlası ile paket
> var bunu ben denedim çalışıyor ile bu sayıyı arttırmakta en ufak fayda
> görmüyorum üzgünüm. Daha öncede söyledim yineliyorum bu hızla paket
> yapmak/depoya eklemek bizi çıkmaza sokacak, her pakete gerekli ilgiyi
> gösteremeyeceğiz/gösteremiyoruz ve problemler varken yanlarına yenisini
> ekleyi uygun bulmuyorum :(

Çağlar'a katılıyorum.
Şu an bir kullanıcının (her türlüsünün) ihtiyaç duyabileceği temel paket/ler
devel/'de mevcut. Bu depoyu kalabalıklaştırmanın, en azından bu noktada, pek
bir gereği yok.
Bunlara ek olarak paket isteyenler zaten bizlere bildirip uygunsa
paketliyoruz; değilse, paketlemiyoruz.
Devel/ deki mevcut paketlerin kararlılığı her şeyin üstünde. Bu deponun
kararlılığı hiç bir şekilde bozulamaz ve bozulmamalı. Bu nedenle contrib/
var; yine bu nedenle contrib/'e paket eklenmesinde bir sınır yok.
Kararlı sürüm içinde yapılacak Api/Abi değişikliklerine gelince, bunu bence
haftalık inşalar ile yapmalıyız. Bir kaç haftalık inşa sonucu sistemin
kararlılığına inanılıyorsa, gerekli paketler güncelleme yoluyla kullanıcıya
iletilebilir.
Sistem kararlılığını bozabilecek içeriğe sahip her türlü paket söz konusu
haftalık inşalar içine alınabilir ve yukarıda bahsettiğim gibi kararlı
olduğuna inanılan paket kullanıcıya güncelleme vasıtası ile gönderilir.
Kısaca, bundan sonra haftalık inşalar bence en önemli test aracımız olmalı.
Sistem için önemli olan paketlerin sadece paketçisi ve çevresindeki bir kaç
testçi tarafından test edilmesinden ziyade, haftalık inşalar vasıtasıyla
geliştirici grup ve gönüllüler tarafından test edilmesi ve sorunlarının bir
sonraki haftalık inşaya kadar giderilmesi ve söz konusu sorunlar çözülene
kadar bunun bu şekilde bir sonraki haftalık inşaya devretmesi en uygunudur
diye düşünüyorum.

İyi çalışmalar