[Gelistirici] Depo

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
19 Ara 2006 Sal 20:11:44 EET

19 Ara 2006 Sal 19:18 tarihinde, Eren Türkay şunları yazmıştı:
> Paketlerin kararlı olup olmadığını ya da depoya girip giremeyeceğini önce o
> paketi yapan kişi karar vermeli. Ki buna karar vermesi için o paket
> hakkında yeterli deneyimi ve bilgisi bulunması gerekir. Örneğin PEAR'i 7
> aydan fazla bir süredir kullanıyorum, ne yaptığını ve nasıl kurulması
> gerektiği, sorunları/çözümleri hakkında kendimce yeterli bilgim var. Hangi
> PEAR paketi eklenmiş, yeniliklerini neler vs. gibi konularda da rss'den
> bilgi alıyorum. Ve ben bu paketlerin devel'e girmesinde bir sakınca
> görmüyorum, yeterince stabil ve çalışıyor.

Daha önce tartışılmış ve kararı alınmış konuları tekrar tekrar konuşmak
kimseye birşey kazandırmayacak. Yeni paketlerin depoya girmesi ile ilgili
politikada gayet açık, net ve yeterli bence ve tekrarlıyorum _konumuz_ bu
değil. Konumuz 2007 güncellemelerinin nasıl yapılacağı, nasıl yapılmayacağı,
10 dakika sonra gcc-4.x'i, glibc-2.5'i commit edersem geliştirme sürecimiz
ile kararlı sürümü sürdürme sürecimizi nasıl ayıracağımız.

> Bu örnekten ziyade yaptığımız bir paketi her zaman kullanıyorsak, gayet
> sağlıklı bir şekilde çalışıyor, çevirileri düzgün yapılmış, herhangi bir
> sorun gözükmüyorsa devel'e girmeye hak kazanır. Paketin sahibi devel'e
> girebilir dedikten sonra o konuda bilgi sahibi olan başka bir kişi şöyle
> bir bakar, eksikleri varsa bildirir. Zamanı varsa dener. O da tamam
> dedikten sonra depoya alınır.

devel'e giren paketin arkasında durmamız gerekiyor, 1400 paketle ve aktif
15-20 geliştirici ile zaten adam başına haddinin hallice fazlası ile paket
var bunu ben denedim çalışıyor ile bu sayıyı arttırmakta en ufak fayda
görmüyorum üzgünüm. Daha öncede söyledim yineliyorum bu hızla paket
yapmak/depoya eklemek bizi çıkmaza sokacak, her pakete gerekli ilgiyi
gösteremeyeceğiz/gösteremiyoruz ve problemler varken yanlarına yenisini
ekleyi uygun bulmuyorum :(

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/