[Gelistirici] Depo

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
19 Ara 2006 Sal 18:14:25 EET

19 Ara 2006 Sal 17:59 tarihinde şunları yazmıştınız:
> aslında iki adet sorum var çağlar bey

Öncelikle şu bey son ekini bir kaldıralım çok reca edeceğim :)

> 1. yeni paket eklemeye nasıl karar verilecek;farklı yüzlerce ihtiyaç var

Şu ana kadar nasıl verdiysek aynı şekilde devam edeceğiz bence, ki aslında bu
süreci ne yazık ki düzgünde işletemedik ama şu an bunları artık işler kılmak
için bir fırsat, daha önce depoya yeni paket eklemesi ile ilgili tartışmışız
ve şu sonuçlara varmışız;

http://www.pardus.org.tr/projeler/paketler/depo/

Geliştirme deposuna eklenen paket kaynağının paketin geliştiricisi tarafından
denenmiş olması gerekir. Derlenmeyen ve/veya kurulamayan paket depoya
eklenmez. Geliştirme deposuna eklenen paketin kararlılığı ve dağıtıma
uygunluğu kontrol edilir, sorunları giderilir, paket kararlı depoya eklenmek
için hazırlanır.

Depoya eklenen paketlerin bilinen bir güvenlik açığı olmamalıdır. Varsa,
ilgili güvenlik açığını gideren yaması ile birlikte eklenmelidir.

Sorunların giderilmesi bölümünde dikkate alınabilecek bir sorunlar listesi
aşağıda listelenmiştir. Paket sorunları ve yazılım sorunları ve paketlenen
yazılım sorunları iki ayrı madde ile anlatılır.

    * Paket sorunları:
          o Oluşturulan ikili paketler fazla büyük (monolitik). Birden fazla
pakete bölünebilir mi?
    * Yazılım sorunları:
          o Utf-8 uyumsuzlukları
          o Türkçe çeviri eksikliği
          o Uygulama grafikleri masaüstü ile uyumlu mu?
          o Ön tanımlı yapılandırma seçenekleri
          o Yazılımın bilinen veya yeni bulunan hataları
          o Kullanışlılık sorunları

Geliştirme deposuna eklenen paketin sorunları giderildikten sonra kararlı
depoya eklenmeye hak kazanır. Fakat geliştirme deposuna eklenen tüm
paketlerin ileride kararlı depoya ekleneceği garantisi yoktur. Kararlı depoya
geçişe sürümün kuralları çerçevesinde sürüm yöneticisi karar verir.

> 2. kararlılık nasıl tespit edilecek ve kimler tarafından nasıl test
> edilecek. geliştiricinin kararlı demesi son sürüm demesi mi esas
> alınacak.programın pardus a uygunluğunu nasıl tespit edeceğiz?

Test işlerinin, depo tutarlılığının sorumluluğu Ekin'de, büyük ihtimalle yakın
zamanda bir binary test deposu açacağız commitlerden gelen paketler önce test
deposuna gidecek, Ekin'in belirlediği bir politika ile olmuş denilen paketler
gerçek depoya taşınacak. Ayrıntılar Ekin'de ama önce şu depo işini çözelim :P

> örneğin esvn
> ve benim kullandığım rapidsvn hangisinin depoda durması veya ikisinin de
> neden depoda olup olamayacağına nasıl karara verilecek?

Bu örnek için hemen karar vereyim mesela, eSVN her zaman kazanır çünkü KDE
uygulaması :)

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>