[web-cg] Re: Web-CG toplantisi, lotr-rework, iCal syndication

---------

From: Baris Ozyurt (baris@tuxworkshop.com)
Date: Sun 14 Mar 2004 - 06:35:35 EST

    On Sun, 2004-03-14 at 05:10, Enver ALTIN wrote:

    > Bugun, hmm (05:10am), dun yaptigimiz toplantida baska konularda da bazi
    > kararlar aldik ve bir yol haritasi belirledik:
    >
    > * Haber gonderme ve onaylama icin kategoriler belirlemek
    Benim kategori önerilerim :
            - Özgür Yazilim (Yazilim haberleri, sürüm duyurulari)
            - Dagitimlar (Dgitimlara özgü haberler)
            - Programlama (Tüm programlama dilleri, platformlari, teknolojileri ve
    veritabanlari)
            - Etkinlikler (Etkinlik duyurulari icin)
            - Güvenlik (Dijital güvenlik duyurulari v.b.)
            - Masaüstü (Oyun, tarayici, masaüstü, ivir-zivir tüm haberler icin)

    Gereginden fazla kategori anlamini kaybediyor, 6-7 kategori ile
    yetinelim bence.
    > * Bu kategorilerin etkin olarak kullanilmasini saglamak
    > * Mevcut linux.org.tr altyapisi icerisindeki kullanici veritabanini
    > ve haber kayitlarini _vakti geldiginde_ aktarmak.
    Bu haberleri Arsiv adli bir haber kategorisi tanimlayarak bir seferde
    kendimizi fazla kasmadan yeni sisteme alabiliriz.
    > * Ana sayfa ve diger sayfalarda sag taraftaki bar uzerinde
    > goruntulenen ipucu alaninda, ipucunu gonderen kullanicinin adinin
    > goruntulenmemesini saglamak.
    Bu fikri niyeyse cok sevdim :)
    > * Kullanici sifreleri su anda veritabani icerisinde cleartext olarak
    > tutulmakta, bunu derhal crypted formda kaydedecek bicimde
    > degistirmek.
    Haha bunu da pek sevdim :)
    > * Web baglantilari bolumu icin de kategoriler gelistirmek ve icerik
    > saglamak, bu sayfanin da etkin olarak kullanilabilir duzeye
    > getirilmesini saglamak.
    Bu kismi Enver fazla gerilemden yapabilecegini söyledi. Kategoriler
    dinamik belirlenebilir (ya da statik olabilir). Ancak web baglantilari
    kategorilerini de belirlemeliyiz. Benim önerilerim :
            - Egitim & Destek Firmalari (Bu abilerin ticari oldugunu belirtmekte
    fayda var)
            - Kisisel sayfalar
            - Sivil Toplum Örgütleri
            - Dünyadan Baglantilar (bu kategoriye http://www.linuxlinks.org/ oldugu
    gibi eklenebilir alt kategorileri ile birlikte)

    > Baris, unuttugum birsey varsa tamamla :)

    Sanirim yoktur.

    > Selami'ye not: FTP sunucu icin ustteki kirmizi cubugun altinda bir link
    > istemistin; ana sayfa iceriginde "Linux'u nereden bulurum?" sorusunun
    > yaniti olarak bir ftp.lotr linki var. Onun disinda bir tane mi
    > istiyoruz?
    Bence FTP linkini mutlaka vermeliyiz. LKD | Senlik .... mavi renkli
    navigasyon cubugumuzda yer var, müsait bi yere FTP seklinde linki versek
    iyi olmaz mi?

> [...]
    > bir turlu uyku tutmadi. Once lotr uzerinde calisabilecegim bir ortam
    > gerekiyordu. Anjuta'dan inip vim'e binince surec biraz yavasladi ama
    > sanirim bununla yasayabilirim (bu mail de mutt/vim ile yazildigina gore
    > :). Devrim'in de bugunku [h]ayiflanmasi uzerine, kisisel web sitemin
    > bulundugu sunucu uzerindeki PostgreSQL'i calisir duruma getirdim ve lotr
    > kodunu PHP 4.1 serisi ile dahi calisabilecek kadar uyumlu hale getirdim.
    > _get() ve _post() fonksiyonlariyla biraz daha oynarsam bu kodu PHP4.0
    > ile dahi sorunsuz calistirabilirim sanirim. Yaptigim degisiklikler su
    Aman ne güzel oldu bu... Ellerine saglik Enver.

    > http://skyblue.gen.tr/lotr-rework/
    >
    > adresinde calismakta.

    Bir de tar.gz'sini koysan da codec'e alsak hemmen.

    > Seminer sayfasindaki duyurulari iCal formatindan alabilmek icin,
    > muhtemelen simdiye kadar yapilabilecek en ugly hack'lerden birini yazdim
    > ve calistirdim; su anda bu veriyi goruntuleyebiliyoruz, ama henuz
    > tarihe gore siralama ve tarih goruntuleme gibi ozellikler yok.
    Bence buna cok emek harcama. Nasil olsa LOTR ve seminer webi ayni
    sunucuda calisacak, veritabanindan cekmek bize daha fazla esneklik ve
    hiz kazandirabilir.

    > Herkese iyi sabahlar,
    Tekrar ellerine saglik Enver.