[web-cg] Web-CG toplantisi, lotr-rework, iCal syndication

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Sat 13 Mar 2004 - 22:10:16 EST

    Bazilarimizin bildigi gibi bugun Jon 'maddog' Hall'un yaptigi sunum ve
    diger birkac luzumsuz is icin Ankara'da idim. Sunum oncesinde ve
    sonrasinda ilginc bir sekilde, bir olcude plansiz olarak, LKD Web CG
    cekirdek ekibi olarak (Baris Ozyurt, Enver ALTIN, Noyan Selcuk
    Hancioglu, Tolga Korkunckaya) bir araya geldik ve yeni
    linux.org.tr^W^W^Wlotr yapilandirmasi hakkinda bu listede yazisarak
    cozemedigimiz bazi hususlari cozme sansi bulduk.

    Ozetleyecek olursak,

            * lotr sayfasina haber gondermek icin uyelik sarti aranmayacak
            * lotr sayfasina ipucu gondermek icin de uyelik sarti aranmayacak

    hususlarini RTK[1]'nin karsi konulmaz(!) ricalari uzerine kabul ettik :)
    Kendisi bu konuda son derece haklidir :)

    Buna karsin, linux.org.tr'da bir kullanici veritabani tutmak,
    ulkemizdeki Linux kullanicilarinin profili hakkinda gelecekte
    kullanilmak uzere bazi istatistiki bilgiler saglayabilir. Ayrica, henuz
    burada bahsedilmek icin yeterince pismemis bazi dusuncelerimize hazirlik
    arzetmesi acisindan kullanici yonetimi ile ilgili bolumleri lotr
    kodundan cikarmamayi oneriyorum.

    Buna dayanarak, kullanicilardan belki uyelik basvuru formu doldurulmasi
    sirasinda degil ama, uye kaydi yapildiktan sonra cesitli bilgileri
    girmeleri rica edilebilir (yas, cinsiyet, kullanilan dagitim, kac yildir
    Linux ile ilgilenildigi, calisiyorsa hangi sektor -- kamu, IT,
    temizlik, maden, sanayi, insaat vs. --, hangi amacla kullanildigi vs.)
    gibi. Bu bilgiler, LKD'ye su anda henuz sahip olmadigi cesitli
    bilgilerin saglanmasi icin temel olusturabilir. Kullanicilarimizin
    profillerini ve egilimlerini cikarabilir, ulkemizde ozgur yazilimin
    kullanimi ve yayginlastirilmasi konusunda hangi asamada oldugumuzu
    gorebilir; hatta bu bilgileri 3. sahislarla da paylasarak ticari anlamda
    ozgur yazilim pazarinin durumunun yoklanmasi konusunda da LKD'nin merkez
    olmasini saglayabiliriz.

    Bugun, hmm (05:10am), dun yaptigimiz toplantida baska konularda da bazi
    kararlar aldik ve bir yol haritasi belirledik:

            * Haber gonderme ve onaylama icin kategoriler belirlemek
            * Bu kategorilerin etkin olarak kullanilmasini saglamak
            * Mevcut linux.org.tr altyapisi icerisindeki kullanici veritabanini
              ve haber kayitlarini _vakti geldiginde_ aktarmak.
            * Ana sayfa ve diger sayfalarda sag taraftaki bar uzerinde
              goruntulenen ipucu alaninda, ipucunu gonderen kullanicinin adinin
              goruntulenmemesini saglamak.
            * Kullanici sifreleri su anda veritabani icerisinde cleartext olarak
              tutulmakta, bunu derhal crypted formda kaydedecek bicimde
              degistirmek.
            * Web baglantilari bolumu icin de kategoriler gelistirmek ve icerik
              saglamak, bu sayfanin da etkin olarak kullanilabilir duzeye
              getirilmesini saglamak.

    Baris, unuttugum birsey varsa tamamla :)

    Selami'ye not: FTP sunucu icin ustteki kirmizi cubugun altinda bir link
    istemistin; ana sayfa iceriginde "Linux'u nereden bulurum?" sorusunun
    yaniti olarak bir ftp.lotr linki var. Onun disinda bir tane mi
    istiyoruz?

    Gelelim son duruma :) Kolaylikla farkedebileceginiz uzere bu aksam beni
    bir turlu uyku tutmadi. Once lotr uzerinde calisabilecegim bir ortam
    gerekiyordu. Anjuta'dan inip vim'e binince surec biraz yavasladi ama
    sanirim bununla yasayabilirim (bu mail de mutt/vim ile yazildigina gore
    :). Devrim'in de bugunku [h]ayiflanmasi uzerine, kisisel web sitemin
    bulundugu sunucu uzerindeki PostgreSQL'i calisir duruma getirdim ve lotr
    kodunu PHP 4.1 serisi ile dahi calisabilecek kadar uyumlu hale getirdim.
    _get() ve _post() fonksiyonlariyla biraz daha oynarsam bu kodu PHP4.0
    ile dahi sorunsuz calistirabilirim sanirim. Yaptigim degisiklikler su
    anda:

            http://skyblue.gen.tr/lotr-rework/

    adresinde calismakta.

    Seminer sayfasindaki duyurulari iCal formatindan alabilmek icin,
    muhtemelen simdiye kadar yapilabilecek en ugly hack'lerden birini yazdim
    ve calistirdim; su anda bu veriyi goruntuleyebiliyoruz, ama henuz
    tarihe gore siralama ve tarih goruntuleme gibi ozellikler yok.

    Herkese iyi sabahlar,

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant