[web-cg] Re: lkdlogo barely sucks, yeni tasarim hakkinda, vs.

---------

From: Didem Kamoy (dkamoy@fisek.com.tr)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 07:43:16 EST

    Enver ALTIN wrote:

    >Headnote: Listeden mailleri nedense çooook geç alıyorum, mümkünse
    >yanıtları bana da CC:'leyin :)

    Afiyet olsun. ;)

    >Öncelikle, dk1/gol1: LKD'nin şu anda kullanılan logosu tüm zamanların en
    >kötü logolarından biri olarak tarihe kazınmış bulunuyor :) Bunu içten
    >söylüyorum,

    Doruk'un bu konuda yazdiklarina katiliyorum ve bir de ekleme yapmak
    istiyorum : "LKD logosunun $imdiye kadarki en guzel ve verimli
    kullanili$i" dedim Tolga'nin tasarimina baktigimda hayretle. :)

    >Tolga'nın önerdiği yeni tasarımı eleştirmeye özür dileyerek
    >başlayacağım, daha önce önerdiğim tasarıma kıyasla birkaç zayıf noktası
    >olduğunu belirtmek istiyorum:
    >
    > * Devlet kurumlarının sitelerine benziyor. Monoton. Eğlenceli
    > birşeyler yok. Hastane duvarları gibi :( Daha parlak ve çeşitli
    > renkler kullanmalıyız. Tolga'yı buna zorlayan logo sorunu olmuş
    > sanırım.

    Ve fakat ben de tam tersine dunku tasarimi cok soluk+monoton bulmu$tum.
    Zevkler ve renkler ne garip $eyler.
    Bir de dunku tasarim konusunda gec de olsa Onur'un bahsettigi XP'nin
    default bg'u hissi bende de yogun idi ve site bana hic ozgun
    gorunmemi$ti. Icimde kalmasin soyleyeyim. :)
    Bugun tarti$tigimiz (yine birinin dellenip "bir de buna bakin" demesine
    kadar, Tolga'nin tasarimina "bugun tarti$tigimiz tasarim" ismini vermeyi
    uygun buldum) tasarimin gerek LKD logosunun ve renklerinin kullanili$
    bicimi, kirmizi-gri kontrasti, gerek sol ustteki penguenler, fon rengi
    konulmamasi ve geride beyazin tercih edildigi bu durumda cok uyumlu ve
    canli olmu$ bana kalirsa. Sag taraftaki turuncu ve leylak rengi
    (haberler ve seminerler) menuler ilk anda gozume batmamakla birlikte
    turuncu rengini sevmedigimden olsa gerek "ona alternatif bir renk olsa
    miydi?" diye Seminer'ler menusu ile bir muddet baki$tigimi
    saklamayacagim. :) Alternatif renk onerisi getirmiyorum cunku dedigim
    gibi turuncu sevmedigim bir renk ve sayfaya ilk baktigimda rahatsiz
    olmami$tim.

    Ne dedim $imdi ben bu kadar laf ile? Bu sayfa monoton bir sayfa degil bence.

    > * Haberler, Güvenlik, Projeler vs. diye giden satıra ihtiyacımız
    > yok. Bence onlar ve altında barındıracakları orada yer almayı
    > hakedecek kadar önemli değil.

    Bence o satir sayfanin geneline renk katiyor. Iceriginde belki oynama
    yapilarak ayni satir korunabilir.

    > * Paragraf metninin solunda, birazcık daha büyükçe fontla yer alan
    > paragraf başlığı sayfadaki alanı boşa harcamak gibi geliyor
    > bana, bence bunu da yapmamalıyız. Başlık, paragrafın hemen
    > üstünde yer almalı.

    Ben Noyan'in yazdigi noktada takiliyim aslinda. Yani soldaki kolon biraz
    fazla geni$ gorunuyor bana. Belki orada font kucultulmeden, bo$luk biraz
    azaltilsa (width=269 $u anda) daha iyi olacak.

    > * Sayfada "Günün ipucu" gibi birşey göremedim :( Bence gerekli.
    Bence de ipucu guzel bir ozellik. Olmali.

    >Buna karşın, Linux turu (ki sanırım Tolga bunu Flash gibi birşeyle
    >yapmayı düşünüyor) ve Kernel version syndication fikirleri gerçekten
    >harika.
    Hmmm ben flash ile yapilir diye du$unmemi$tim aslinda. Belki next next
    $eklinde bir html olacaktir. Tolga?

    >Ama sahip olmadigimiz oyuncaklarla insanları
    >heyecanlandırmayalım, sanırım bu linux turunun hazırlanması biraz zaman
    >alacak; o zamana kadar benzer birşeyden sitede bahsetmeyelim bence. KVS
    >olayı birkaç satır koddan ibaret, hiç sorun değil.
    O zaman senden bugun KVS kodu bekliyoruz oyle mi? ;) Te$ekkurler $imdiden.

    >PS: Tarzım biraz sert gibi sanki, ama bilemiyorum farkettiniz mi,
    >birileri kuyuya taş atmazsa çıkarmaya çalışan da olmuyor :) Sonuçta
    >sorun oluşturmak değil insanları çalışmalara katılmaya sevk etmek
    >bunları yazarken tek amacımdı :)

    Hadi bakalim ben de amacina ula$asin diye Tolga'nin tasarimina
    yorumlarimi senin mesajini alintilayarak anlattim. :)

    Yukaridakiler di$inda benim nacizane ekleyecegim diger noktalar ise $oyle :

    ... Sag ust menudeki "LKD, Seminerler, Listeler, SSS, Belgeler, Ba$arili
    Ornekler" ba$liklari, lkd'nin cg'lerinden esinle koyulmu$ oraya sanirim.
    Bunlara "etkinlikler" de eklenmeli bence.

    ... Tum lkd web'lerinin ayni tarzda olmasi fikri aslinda cok da
    derinlemesine tarti$ilmami$ gordugum kadariyla. Devrim'in yazdigi $enlik
    sayfasi hareketli, civil civil ama LKD sayfasi biraz daha resmi olabilir
    goru$une katiliyorum. Ama mesela lkd-cg sitelerinin bu tasarim
    kullanilarak, icerige gore biraz egilip bukulup (menu ba$liklari
    degi$ebilir mesela) yapilmasi da gozume batmiyor acikcasi. Bu konuda
    ki$isel fikrim "tum lkd web'leri ayni tarzda olacak" diye ultimatom
    verilmesin (oyle bir gidi$at var demiyorum, kimse alinip bozulmasin
    hemen) , isteyen alt alan adi (subdomain) sahipleri bu gorunumu kullansin.

    ... $u andaki tasarimin icerigine dair konu$abiliyor isek, nereden
    yardim alabilirim kismina kitaplar ve belgeler.linux.org.tr ile ilgili
    birkac satir eklenebilir mi?

    ... Ust menu ba$liklari Haberler, Güvenlik, Projeler, Kernel, Kitaplık,
    Arama
    Tolga, bunlari laf olsun diye mi koydun yoksa bu ba$liklari mi
    oneriyorsun? Bunlar olursa altlarinda neler icerecekler?

    Tekrar herkesin aklina, eline ve zamanina saglik.

    Kolayliklar,
    Didem

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694