[web-cg] lkdlogo barely sucks, yeni tasarim hakkinda, vs.

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 05:52:22 EST

    Headnote: Listeden mailleri nedense çooook geç alıyorum, mümkünse
    yanıtları bana da CC:'leyin :)

    Öncelikle, dk1/gol1: LKD'nin şu anda kullanılan logosu tüm zamanların en
    kötü logolarından biri olarak tarihe kazınmış bulunuyor :) Bunu içten
    söylüyorum,

    Eğer birşeyleri değiştirmeye başlayacaksak, sınırları ortadan kaldıralım
    ve logodan başlayalım. Önerim, GNOME-logo gibi birşey, tux-footprint
    kullanmak. Penguenin ayak izi bence gayet `sexy` bir fikir. Bugün
    birşeyler çıkaracağım.

    MSIE'deki RGBA PNG resimlerle ilgili sorunun 5-6 satırlık garip bir
    workaround[1] çözümü[2] var ve bir tek lkdlogo için bence değecek; bunu
    kullanalım. Diğer browserlar ile sorunumuz yok zaten.

    Tolga'nın önerdiği yeni tasarımı eleştirmeye özür dileyerek
    başlayacağım, daha önce önerdiğim tasarıma kıyasla birkaç zayıf noktası
    olduğunu belirtmek istiyorum:

          * Devlet kurumlarının sitelerine benziyor. Monoton. Eğlenceli
            birşeyler yok. Hastane duvarları gibi :( Daha parlak ve çeşitli
            renkler kullanmalıyız. Tolga'yı buna zorlayan logo sorunu olmuş
            sanırım.
          * Haberler, Güvenlik, Projeler vs. diye giden satıra ihtiyacımız
            yok. Bence onlar ve altında barındıracakları orada yer almayı
            hakedecek kadar önemli değil.
          * Paragraf metninin solunda, birazcık daha büyükçe fontla yer alan
            paragraf başlığı sayfadaki alanı boşa harcamak gibi geliyor
            bana, bence bunu da yapmamalıyız. Başlık, paragrafın hemen
            üstünde yer almalı.
          * Sayfada "Günün ipucu" gibi birşey göremedim :( Bence gerekli.

    Buna karşın, Linux turu (ki sanırım Tolga bunu Flash gibi birşeyle
    yapmayı düşünüyor) ve Kernel version syndication fikirleri gerçekten
    harika. Ama sahip olmadigimiz oyuncaklarla insanları
    heyecanlandırmayalım, sanırım bu linux turunun hazırlanması biraz zaman
    alacak; o zamana kadar benzer birşeyden sitede bahsetmeyelim bence. KVS
    olayı birkaç satır koddan ibaret, hiç sorun değil.

    Sayfayı ~50k/75k arasında birşeyler yapmaktan rahatsızlık duymadığımı
    belirtmek istiyorum. Güzel görünecekse biraz daha ağır bile olabilir.

    [1] http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html
    [2] http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q294/7/14.asp&NoWebContent=1

    PS: Tarzım biraz sert gibi sanki, ama bilemiyorum farkettiniz mi,
    birileri kuyuya taş atmazsa çıkarmaya çalışan da olmuyor :) Sonuçta
    sorun oluşturmak değil insanları çalışmalara katılmaya sevk etmek
    bunları yazarken tek amacımdı :)

    PS2: Tolga: Eline sağlık.

    Fikir belirten herkese teşekkürler,

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant, origin of the mess
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/