[web-cg] Re: Yeni tasarim....

---------

From: Baris Ozyurt (baris@tuxworkshop.com)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 08:40:16 EST

    Hocam merhaba,

    Aslinda UTF-8 icin 'hevesli' degilim. Ama kylie' de default charset
    iso-8859-9 olarak sunulursa, web sayfalarinda bulunan charset kodlamasi
    Apache tarafindan ezilerek iso-8859-9'a cevriliyordu. Bu durumda,
    örnegin www.lkd.org.tr icindeki About Us Ingilizce sayfasini HTML
    icerisinde iso-8859-1 kodu bulunmasina ragmen iso8859-9 sunuyorduk.

    Bence dogrusu httpd.conf icerisinde DefaultCharset taniminin
    olmamasiydi, su anda da buna döndürdük.

    UTF-8 kullanarak ayni dil kodlamasi ile (sanirim) tüm dillerde web
    yayini yapabiliyoruz. Ayni sayfada Azerice, Ingilizce, gerekmeyecektir
    belki ama istersek Cince bile kullanabilecegiz Türkce ile ayni anda.

    Su an icin cok gerekli bir sey degilmis gibi göründügünün farkindayim;
    ama gelecegin web ve tüm yerel dil kodlamalarinin UTF-8 olacagini ve
    simdiden bunu kullanmaya baslamanin kötü bir sey olmayacagini
    düsünüyorum.

    Yoksa UTF-8 fanatigi felan degilim :)