[web-cg] Re: Ne durumdayiz ?

---------

From: Sancar Saran (saran@sim.com.tr)
Date: Wed 30 Jul 2003 - 16:26:23 EEST

    Selamlar,

    On Wednesday 30 July 2003 15:43, you wrote:
> [...]
    > diyologunda taslaktan cikarildi, yenileri eklendi
    >
    > 2- web calisma grubu aktif destek cagirisina Enver Altin ve Sancar
    > Saran' dan yanit geldi. Diger liste üyelerinin devam eden sürecte destek
    > olacaklarini umuyorum
    >
    > 3- YK üyeleri ile sözlü görüsmelerde yeni site tasariminin 'object
    > oriented' olmasi talebi web-cg' na iletilmisti. Kullanmakta oldugumuz
    > PHP dili maalesef object oriented kodlama icin cok da uygun bir dil
    > degil sanirim. Bu benim de PHP ile ilk object oriented kodlama denemem
    > oldugu icin yavas gidiyorum/gidiyoruz. Bu konuda bir sari isik gördügüm

    Php cok fazla OOP ozelligi sergilemez yinede 5.0 da daha iyi OO ozellikleri
    var.

    Genel yaklasim kombine bir metod izlemektir. Gerci OO konusunda baba
    patternler hazirlayanlar var, ancak o boyutta OO en azindan su anda benim
    beceri alanim disinda (en azindan bir pattern yazmayi beceremedim)

    > 4- Ayni 'olmazsa ne olur ki' meyili PEAR icin de gecerli. Kullandikca
    > farkediyorum ki, PEAR henüz daha o kadar olmamis. Örnegin SQL
    > sorgularinda ciddi kullanilan '@@identitiy' fonksiyonu PEAR' a dahil
    > degil. Bu konuda esnenebilirse aninda vazgecebiliriz PEAR' dan.

    Valla PEAR yerine phpADODB herzaman kullanilabilir. Her ne kadar php altinda
    gorulen projeleri kullanmak sanki daha iyi mis gibi gelsede, genel PHP
    kitlesi ADODB yi tercih ediyor.

    > 5- Template konusunu Sancar Saran' dan listede incelemesini rica
    > etmistik. Bitirince 'kullanacagimiz template engine budur' seklinde bir
    > geri dönüs yapacaktir sanirim listeye

    Pardon, ben bu konuda bir OTORITE konumum oldugunu cikarsayamadim. :)
    Hani bana soruyorsaniz, Template Engine kullanmayin diyebilirim.

    Yinede SMARTY nin gayet hos ozellikleri var. Eger template kullanilacaksa bu
    kullanilabilir.

    Saygi ve sevgiler

    Sancar "Delifisek" Saran