[web-cg] Re: Ne durumdayiz ?

---------

From: Baris Ozyurt (baris@tuxworkshop.com)
Date: Wed 30 Jul 2003 - 15:43:50 EEST

    Hem Akgul Hoca' ya yanit olarak, hem kendi isimizi toparlamak adina, hem
    de LKD YK' nin calisma gruplarindan istedigi durum raporuna dayanak
    teskil etmesi acisindan bir e-posta hazirlamam gerekli sanirim.

    Web-cg' nin ve www.linux.org.tr' nin yani halinin su anki bicimini
    özetlemek gerekirse

    1- Site haritasi taslagi duyurusu yapildi
    (http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/web-cg/2003/Jun/0049.html ) ve
    öneriler toplandi. Taslakta uygun görülmeyen kisimlar devam eden liste
    diyologunda taslaktan cikarildi, yenileri eklendi

    2- web calisma grubu aktif destek cagirisina Enver Altin ve Sancar
    Saran' dan yanit geldi. Diger liste üyelerinin devam eden sürecte destek
    olacaklarini umuyorum

    3- YK üyeleri ile sözlü görüsmelerde yeni site tasariminin 'object
    oriented' olmasi talebi web-cg' na iletilmisti. Kullanmakta oldugumuz
    PHP dili maalesef object oriented kodlama icin cok da uygun bir dil
    degil sanirim. Bu benim de PHP ile ilk object oriented kodlama denemem
    oldugu icin yavas gidiyorum/gidiyoruz. Bu konuda bir sari isik gördügüm
    anda vazgecmeye meyilliyim.

    4- Ayni 'olmazsa ne olur ki' meyili PEAR icin de gecerli. Kullandikca
    farkediyorum ki, PEAR henüz daha o kadar olmamis. Örnegin SQL
    sorgularinda ciddi kullanilan '@@identitiy' fonksiyonu PEAR' a dahil
    degil. Bu konuda esnenebilirse aninda vazgecebiliriz PEAR' dan.

    5- Template konusunu Sancar Saran' dan listede incelemesini rica
    etmistik. Bitirince 'kullanacagimiz template engine budur' seklinde bir
    geri dönüs yapacaktir sanirim listeye

    6- Sitede mutlaka yer almasini düsündügümüz Linux Belgeleri ile YK' nin
    idari bir karar almasi gerektigine dair bir e-postayi YK listesine
    göndermistik. Henüz bir yanit cikmadi, hala konusuldugunu ve sonuca
    baglaninca calisma grubunun haberdar edilecegini düsünüyorum

    7- Yine YK üyeleri tarafindan bir web kural setleri dökümani yazmamiz
    istendi. LKD webleri nelerdir, hani icerikte sitelere ne tip destekler
    sunulabilir, sitelere ne boyutta ve na kadar reklem banneri alinabilir
    v.b. icerige sahip bir belgeyi üretmek icin önce calisma grubu icinde
    tartismamiz gerekir, degil mi?

    8- Özetle elimizde bekleyen isler :
            - Site haritasinin son haline kavusmasi
            - Bir tasarimci ile konusularak bir yandan da tasarima
    baslanmasi
            - LKD webleri kural setlerinin hazirlamasi
            - YK' nin istedigi calisma grubu raporunun hazirligi olmasi
    acisindan konunun tartisilmasŝ
            - YK' dan object oriented kodlamanin getirdikleri ve sakincalari
    ( kodlamanin yavaslamasi, kodun sadece uzun zamandir PHP bilen ve nesne
    yönelimli programlama yapabilen gelistiriciler tarafindan devam
    ettirilebilmesi) konusunda görüs istenmesi
            - Yine YK' dan yeni siteye belgelerin nasil konulacagi,
    belgelerin güncellik ve dogrulugunun nasil denetlenecegi konularinda
    görüs istenmesi
            - Karar verilen site haritasinin parcalara bölünerek kodlanmaya
    baslanmasi

    Aklima gelenler bunlar. Degerli görüslerinizi paylasirsaniz her bir
    isimiz daha hizli yürüyecektir.

    Bir iki haftadir ben islerimin yogunlugu nedeniyle calisma grubunda
    aktif olamadim. Ancak bu listeye üye her arkadasin burada LKD icin web
    yapmak üzere bulundugunu düsünüyorum. Listede is paylasimi ve fikir
    üretimi kesilse bile herhangi bir calisma grubu üyesinin davet
    beklemeden ise devam etmesi ideal calisma grubu yöntemidir bence. Lütfen
    bir eksiklik ya da yavaslama görüyorsaniz davet beklemeden üretime
    katilin.