[web-cg] Re: www.linux.org.tr

From: Kayra Otaner (kayraotaner@yahoo.com)
Date: Sat 04 Jan 2003 - 05:17:37 EET

Selamlar,
Bakin, Phpnuke, postnuke bu yazilimlar iyi guzel yazilimlar, kurulumu kolay bakimi kolay. Amac
ziyaretcileri takip etmek, kac kisi hangi yaziyi ne kadar okumus, hangi ankette en fazla oy
kullanilmis sorularina guzel cevap veriyor. Ancak linux.org.tr, php.org.tr gibi community site'lar
icin hic uygun degiller. Site ziyaretcileri, veya kullanicilar mi dersiniz artik, bu x-nuke
uygulamalarini haber postaladiklari basit forum uygulamalarina donusturuyorlar. bir paragrafi
gecmeyen bir haber sitenin ana sayfasinda birden belirebiliyor.
Daha once de bu tarz bir konu acildiginda da belirtilmisti, su veya bu sekilde php.org.tr,
linux.org.tr varsa diger org.tr'lari birbirleriyle kaynastiracak bir cozum bulup, bir communuty
sitesi degil de icerik sitesi olarak dusunmek gerekir. Simdi insanlar tabii ki cikip x-nuke
uygulamarinin kullanissizligindan oturu sadece news feed edilen sitelere bakip olan icerikleri de
goremiyorlar. Benim gordugum, bu sitelere 'icerik yonetim sistemi' yazilmlasi lazim. her ne kadar
x-nuke'lar iceirk yonetim sistemi olduklarini iddia etse de, belki de Turk oldugumuzdan midir
bilemem, bizim kullandiginiz x-nuke'lar bir anda basit bir mesaj posting uygulamasindan ote
gecemiyor.
Bir diger nokta da asiri derecede ihtiyac olmasina ragmen bir linux.org.tr'in bir web based
'forum'u yok. (var mi? ben goremedim acikcasi) Halen illa ki 'bu isler e-maille basladi, mail list
mantiginda devam etmeli, web based forum bizim neyimize gerek' gorusu hakim. Bunu anlayabilmis
degilim.

Bunlar benim fikirlerim, konu acilmisken yazayim istedim.

Saygilar

Kayra Otaner