[terim] Re: Import - export

From: Alper Ersoy (aersoy@tfz.net)
Date: Sun 05 May 2002 - 14:54:41 EEST

Cetin, Gorkem <gorkem@gelecek.com.tr>:

> Selam,

> Bir ornek vereyim. Win XP'de artik her menu, 2000/98'e nazaran iki kati
> genislikte. Bir kavrami anlatmak icin adamlar usenmemis (belki de
> arastirmalarindan cikan sonuc bu), neredeyse koca bir cumleyi menuye
> koymuslar. Boylece import ve export gorunen bir menunun ayrica beyinde
> hangi anlama geldigini anlamak icin harcanan zamani da sifira indirmisler.

> export ve import'u ben vasat bir Amerikali'nin bile anlayabilecegini pek
> tahmin etmiyorum. KDE'yi karsisina koyacagimiz insanlarin (umarim bu
> [...]

Merhaba,

Listeyi ben de izliyorum.

Benim gorusum de uzun cevirilerden kacmamak.

Coklukla kullandigimiz uygulamalarda aliskanlik edindigimizde menudeki
secenlekleri okumadan secmeye basliyoruz. Uc-dort defa 'Farkli bicimde
aktar'i sectikten sonra menudeki diger secenekleri okuyup onu bulmaya
calismamiza gerek kalmiyor. Hatta sansli menu secenekleri kisa yol
tuslariyla secilmeye baslaniyor, gorunmuyorlar bile (bkz. 'Dosya'
menulerinin buyuk kismi). Bu dogrultuda daha buyuk bir kesim icin
aciklayici olacak secimler yapilmasindan yanayim.

Ben isterim ki bu arabirimleri yapanlar resimle anlatimin sozcuklerle
anlatimdan daha etkin ve evrensel oldugunu kavrasinlar, cevirmenler de
rahat bir nefes alsin. Eh, her istedigimizi elde edebilseydik kuskusuz
bu cevirilerin bitmis olmasini da dileyebilirdik.

Hoscakalin,

--
Alper Ersoy