[terim] Re: HTML Tags ve Thumbnail

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sun 07 Jul 2002 - 17:00:06 EEST

Cuma 05 Temmuz 2002 11:02 sularında, Alper Ersoy şunları yazmıştı:
¦[ Merhaba,
¦[
¦[ Tab kelimesi "sekme" olarak cok yanlis cevrilmis, ve sanirim bu hatayi
¦[ yapan Microsoft Windows 95'i Turkcelestiren ekip. Kullanici
¦[ arabirimlerindeki tablari, klavye uzerindeki tabulator tusunun
¦[ kisaltmasi olan tab ile karistirmislar ve bu hatayi surduruyorlar.
¦[ Isin kotu yani bu hatayi bizim de surdurmemiz, daha once birseyler
¦[ soylemeye calismistim fakat saniyorum kimse orali olmadi.
¦[
¦[ Ansugo <ansugo@gmx.net>:
¦[ > tab : tab'ın sözlük anlamı çok farklı ama "sekme" için kullanılımı
¦[ > çok genel...
¦[

Selam,

Adres/telefon fihristinin kenarındaki üzerinde harf bulunan merdiven basamağı gibi
görünen sayfa çıkıntısına ne ad veriliyor bilen var mı? İngilizcesi "tabulator".
Biz ona merdiven basamağı gibi olduğundan sekerek ilerlendiğinden "sekme" demiştik.
Onun bir adı varsa onu kullanalım.
(Yanlış aklımda kalmadıysa "aynalık" deniyor.)

Esen kalın,
Nilgün